Sleten tjej!

2013-05-17
21:34:00
I onsdags så träffade jag den nya chefen då. Han sa i princip välkommen till oss du börjar i morgon 06.30. Och det var de. Så på torsdagen gick jag upp 04.15 och gick till jobbet runt 05.45 då jag var lite osäker på vart de var. Men jag hittade iaf dit och träffade hon jag ska vikariera åt. Hon var en ganska skön person så det var iaf ingen torrboll ;) Efter att ha vart på dom två ställena gick jag vidare till det andra jobbets två ställen och sen gick jag och hämtade Liam en timme tidigare från dagis och tog med han till lekparken och biblioteket för lite kvalitetstid då vi inte hunnit umgås så mycket det senaste.
 
Idag så var jag på det nya jobbet igen på "upplärning" och hon berättade att jag ska få gå med på måndag med så jag vart med på alla ställen ifall hon blir sjuk så vet jag iaf vart jag ska och hur jag gör så blev några extra timmar. Cash cash ;) Iaf så började vi ju 06.30 idag med. Dagis öppnar 06.30 så det innebär ju att jag inte kan lämna Liam. Men jag har världens bästa lillebror som har sovit hos mig några nätter och gått upp och lämnat Liam på dagis åt mig =) Efter alla mina jobb idag så träffade jag min ena chef som gav mig en skrapa och han fick ett hemskt kort på mig för vi ska tydligen få nån id bricka. Häftigt.. Sen skulle jag skaffa leg på banken och fick inte göra det eftersom jag inte är svensk. Så fick gå till skatteverket och begära papper på att jag fick sen gick jag till banken och fick beställt ett nytt. Sen sa han att det kosta 400kr å frågade om han kunde dra det från mitt konto. Så lätt var det för dom att ta pengar från mitt konto :p Men 400kr liksom de var lite väl saftigt tycker jag ;) Sen åkte jag och mamma till charlottenberg och spenderade min lön. Vad får man annars lön för? :) När vi kom till stan igen hämtade vi upp lilleman tidigt från dagis och åkte och mötte brorsan på shalom å så bjöd jag ju alla på pizza. Sen sa vi hej då till brorsan. Så idag har jag totalt blåst 4000kr. Okej det låter ganska mycket. Men med tanke på vad jag lagt pengarna på så är det helt klart värt det ;)
 
Och vet ni? För första gången i mitt liv var jag tyst när en kille sa summan (Som jag visste inte stämde). Det är nämligen så att jag är äckligt ärlig. Om en i kassan säger å du tog 5st så säger jag nej jag tog allt 6st. Säger dom det blir 100kr så säger jag nej de blir väl 160kr? Men idag var jag inte riktigt med så jag var tyst. Tog 4 filmer ur 10kr lådan sen stod jag och funderade på en nyhet för 179kr efter lite övertalning med mig själv köpte jag den. Killen i kassan sa 50kr och jag stoppade ner kortet och tänkte va sa han 50kr eller? När jag kom ur butiken skrattade mamma och sa hur bar du dig åt för att vara tyst? Jag stod och väntade på att du skulle säga nåt. Men jag hade ju redan stoppat ner kortet i terminalen så fatta vad jag skulle få vänta om jag sa nej du det stämmer inte va? Nyhterna står precis vid kassan så han borde sett mig ta den. Men eftersom han var upptagen i en livlig diskussion med den andra anställda så märkte han vill inte mig. Så kan de gå! ;)
 
Har haft fredagsmys med lilleman. Massa godis, chips, ostbågar och cola. Samt ihop bygg av en skohylla. Nu sover lilleman äntligen och jag ska städa lite. Vart vaken sen 5 i morse men är inte ens trött än. Adrenalin :D
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?