Lite ditt å datt å blatt

2012-05-25
16:04:40
En dag var Sandra här å vi byggde ihop mitt skrivbord och min stol. Jag läste anvisningarna å talade om för henne hur hon skulle göra osv. När Liam lagt sig åkte Sandra och hämtade pizza så vi satt å såg på tv å åt mat. Sen byggde vi ihop stolen å fick inte hjulen till att snurra men sen efter att vi dragit ut hjulen och satt på dom kom jag på att hjulen funkar om dom fick tyngd på sig. Himla smidiga vi är ;)

Har vart på utvecklingssamtal på dagis i onsdags. Dom försöker lära Liam att han ska ta ett nej. Han blir ju lite arg ibland om han inte får som han vill. Och dom har haft besök av en talpedagog som talade om att Liam har problem med flera bokstäver än vad han ska ha precis som jag trott hela tiden. Han hade problem med B, Ä, CH, S, R, Y, G, NG så i höst ska han börja gå hos nån som ska hjälpa honom =) Jag försökte få han att säga Bäck igår eftersom de innehåller många av de han inte kunde säga men tydligen kan han säge bäck. Var värre med verktygslåda =)

Och jag har ju faktiskt köpt en verktygslåda till honom nu eftersom han tjatat om de så länge. Jag såg inte att de var olika färger så fick med mig en röd hem. Sen kommenterade Liam att han ville ha en blå som på lådan. Hade jag sett att de var olika färger på dom hade jag ju givetvis köpt en blå =) Och han såg även en såg på lådan som inte var med i å då ville han minsann ha en såg å jag fick förklara för han att alla verktyg medföljer inte utan man måste köpa till vissa. Då började han fråga om han snälla inte kunde få en såg ;)

Har vart äckligt varmt ute nu i flera dagar. Jag har gått till Vik å varit sjöblöt när jag väl kommit fram men men. Å i torsdags kom de in en snygg kille å ville minsann prata med mig av alla människor på kontoret. 15 minuter senare slutade jag så tänk om man missat honom ;) Sen har jag vart ute med Liam hela dagarna å läst en bok eller gjort korsord medan Liam cyklat eller lekt eller vad han sysslat med. Märkt att många barn är elaka mot honom. Äldre barn då givetvis. Dom dom kommer ifrån agnetebergsskolan. elaka ungjävlar.

Apropå ingenting så har Liams sjukdom börjat synas igen. Tydligare än vad det någonsin gjort. När han föddes märktes de ju tydligt att nåt var fel eftersom ögat ryckte när han sög på flaskan. Var hos ögonläkaren 3 gånger det första året och hans syn är ine skadad. Men han har Marcus Gunn Syndrome. Det är en nervsjukdom. Iaf så blev det bättre. Det syntes helt plötsligt bara när han var väldigt trött å sen syntes det typ inte alls. Men nu är det så "illa" att man ser det hela tiden. Folk som känner Liam tänker nog inte längre på det för vi är ju vana men folk som ser Liam frågar ju gärna vad som är fel eller kommenterar oj vad du måste vara trött. Ska prata med läkaren om operation. Vissa säger att ansiktet måste växt färdigt först medan anadra säger att det måste göras innan skolan börjar. Så får se vad som händer där.

Idag har jag och Liam vart på stan. Han ville cykla ner å innan vi kom till godishuset hade Liam ramlat tre gånger varav den sista resulterade i ett skrapsår på knät. Cykeln har gått sönder nämligen. Ena stödhjulet sitter löst så cykeln ligger typ på backen så vi ställde den på affären å gick på stan ist. Inom biblioteket å lämna böcker, in på Rajjens och lämna kläder, in på nöjesbutiken å köpa en liten cola, in på systemet å köpa 5 cider tills i morgon på efterfesten. Hinner ju inte dricka så mycket eftersom jag slutar halv tre ;) Sen tog vi en fika på nordells, gick till biblioteket och lånade film och gick sen till konsum och handlade lite. Nu har vi vart hemma ett tag. Men nu ska vi ut i solen. Han ska tydligen laga sin cykel nu med sina plastverktyg. Ska se hur de går ;)
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?