Bilträff = Brorsan bortgjord :D

2012-05-25
15:34:33
I Lördags ringde brorsan typ halv elva och frågade om jag var vaken och jag sa ja men givetvis så var jag inte det ;) Han, Mamma och dennis kom och plockade upp mig och sen hämtade vi upp Fredrik. Gjorde lite småärenden och åkte sen till parkhallen där det var bilträff och brorsan skulle tävla med sitt ljud i en ljudtävling. Första omgången som brorsan spelade så råkade han byta låt när han skulle höja så han sabbade några sekunder där å kom bara upp i typ 123 eller nåt sånt. Lite besviken blev han. I andra omgången så spelade han högre än första gången men mätaren stod helt still på 107 å det visade sig att mätaren inte satt fast riktigt så dom satte fast den å han fick spela igen å då kom han upp i 135 sista omgången kommer och brorsan får veta att nu gäller det för han ligger tvåa. Han spelar sin låt från första omgång. han kom upp i 137,1 och känner sig säker eftersom det bara är en bil som spelat så högt så han är en snäll kompis och lånar ut låten till en kompis. Kompisen stiger 10 decibel och tar då och slår brorsan med 0,5 decibel och roffade åt sig andra platsen och fick spela om första platsen. Och givetvis vann han. Så brorsan kände sig lite lurad ;) Han trodde inte det skulle stiga så mycket av en enda låt men tydligen så gjorde de det. Han slutade iaf på 3e plats men fick inget pris för de =) Efter prisutdelningen körde dom hem mig och jag slängde i mig lite korv med bröd och blev upphämtad av Sandra. Vi åkte till Karlstad och handlade ett skrivbord och en kontorsstol på Ikea å sen åt vi på underbara Max å sen åkte vi hem igen och jag gick och jobbade =)






Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?