Påsktanten

2012-04-13
11:25:40
För några veckor sen var jag på konsum och handlade. Ställer mig i Runos kassa eftersom han brukar vara snabb. Men framför mig står det en jättegammal tant. Hon ser ut som en häxa från en film typ med krokig näsa å böjd rygg och allt det där. Absolut inget illa menat mot tanten hon är säkert trevlig. Men iaf så skulle hon betala och drar sitt kort. Runo säger att det inte medges. Hon säger att de var konstigt å drar kortet igen å de funkar inte. Så runo säger att det nog är dags för henne att gå till banken för han vet att hennes kort har krånglat förr. Men hon vill inte lyssna på det örat och drar ytterligare en gång till. Sen måste runo säga till henne på skarpen att antingen har hon inga pengar eller så är kortet trasigt gå till banken! Tanten går därifrån å jag får ÄNTLIGEN betala..

Igår var jag och syrran på stan för hon skulle shoppa lite till Meline. Men jag hade vunnit 110kr på lotter och ville hämta ut dom innan stan. Så jag ställer mig i kö på konsums kundtjänst eftersom de var minst folk där och syrran passar på att gå in på Ica. Men dom hade inte de hon leta efter så hon gick in på konsum oxå. Och där hade dom det så precis när hon betalat och börjat gå mot kundtjänst blev jag färdig. Varför?? Jo för samma gamla tant stod FÖRE mig IGEN. Den här gången var det Hampus som stod i kassan och sa att kortet inte medges. Men tanten drog sitt kort om och om igen å tillslut ringde han ett samtal å sen sa han till henne att du har inga pengar på kortet så du får ta det med banken. Men hon sa att hon vart där igår å fixat så hon hade minsann visst pengar till slut fick han övertalat henne att gå. Jag och syrran kom till stan gick på kappahl och lindex å vips så var klockan ett och liam slulle vart hämtad. Så vart lite sen men han var lika nöjd för de =)
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?