Midsommarhelgen

2011-06-26
16:29:07
I Fredags åkte jag och Liam med Linda, Brorsan och Tommy till mamma. Milli och Christian var redan där.  Så vi åt middag å efterrätten blev jordgubbar som vanligt men mitt i efterrätten säger mamma å så har vi en efterrätt till. Så jag bara nej har Milli bakat en tårta oxå? Läkarna har ju sagt till milli att VILA och INTE göra NÅGOT men hon lyssnar VÄLDIGT dåligt.. Men nej hon hade inte bakat. Det var Christian som slängt ihop tårtan och den var goare än dom Milli brukar göra ;) Fast är väl för att jag inte är så mycket för sådana tårtor. Sen satt vi å pratade å brorsan sa att man blir smartare ju längre man blir ammad. Å Chrille blev ammad tills han var 2,5år å han är ju ganska smart men säg inte till honom att jag sagt det ;) Å linda hon har ju inte alla skruvarna inne så hon skickade till sin mamma för å kolla hur länge hon blev ammad å det var bara en månad för bettan kunde inte amma längre så vi sa att då stämde kanske det där med ammningen haha :=) Efter ett tag åkte Milli och Christian å vi andra satt kvar å snackade om allt och inget. Sen kom vi på att vi skulle se en rysare som mamma hade så vi åkte hem vid nio typ å det var ju bara slänga lillen i sängen. å sen såg Linda jag och brorsan på filmen. Den sluta konstigt :( Efter filmen kollade vi på bilderna från den kvällen då brorsan tafsade på Linda första gången. Bilderna visade att vi träffade många vi inte mindes och att vi var på många ställen vi inte mindes :P Men på en av bilderna ser det ut som att LINDA tafsar på BRORSAN. så frågan var ju vem som verkligen började tafsa? =) Sen efter det åkte dom hem å jag såg en film till innan jag gick och la mig.

Fick sovmorgon på lördagen till halv tolv ungefär. Antar lillen var trött efter en heldag =) Men jag var fortfarande sådär underligt äckligt trött som jag vart på det senaste så jag satte på en film å gav han mat å gick å la mig igen. När han ätit upp kom han med en film å sa att han ville se den men jag sa nej du får allt se färdigt filmen innan jag byter. Jag är så trött på att han ser en film 10 minuter å sen ska han byta å se en annan i 10 minuter å så håller de på. Så han gick iväg igen å sen kom han med böcker å kröp upp i min säng så läste vi två böcker innan han gick å kolla på film igen antar jag han gjorde. Jag somnade iaf å vaknade vid två av att chefen ringer. Men de var inte chefen utan den andra tjejen som har schematelefonen. Hon sa att Christoffer var sjuk å undrade om jag kunde jobba ikväll å jag sa ja. Då blev hon så förvånad att hon bara sa Va? Kan du? å jag sa ja igen å då berättade hon att hon hade väntat sig att få ringa runt innan hon hittade någon som kunde jobba på midsommardagen. Men det behövde hon alltså inte =) Gick upp å gjorde våfflor så satt jag och Liam å myste. Var ju meningen vi skulle ha en myskväll men fick bli mysdag. Efter våfflorna blev det lite godis å filmtittande å sen kom Linda och vi åkte till mamma och lämnade Liam. Sen åkte jag hem å städade å gjorde mig i ordning för jobbet. Mötte Linda och Anna på vägen så snackade lite med dom och gick sen vidare till jobbet. Hade allt några roliga killar som spelade. En vann mycket å frågade om jag fick provision så jag sa ja. Då sa han förlåt. Sen när han gick så vände han å kom tillbaka å sa lite försiktigt men du får lön ändå va? hehe =) En annan snubbe förlorade å efter ett tag kom hans kompis å tittade på i typ tio minuter. Hans kompis vann under den tiden ingenting å ändå ville kompisen spela. Jag klagar ju inte ;) Han vann inte heller så dom två sa att jag hade flyt å var helt otrolig för det vart många black jack 21 å 20 denna natt ;) Den sista killen var nog roligast. Han spelade på 5 boxar å fick Black Jack på 2 å han skrek yes typ. Jag fick black jack så sa han vad är oddsen? strax efter fick han 3 black jack på sina 5 boxar å han säger lite malligt slå de då ;) Och givetvis gjorde jag det. Fick black jack igen å han säger igen men vad är oddsen?? =) hehe man ska ju inte ta ut något i förskott. antar han lärde sig det i natt ;) Fick även två kramar igår och en handskakning för att jag gjorde ett bra jobb enligt vissa. Kul =) Gick ifrån olssons vid kvart i tre ungefär. så de vart direkt i säng kan jag säga.

Idag vaknade jag halv ett av att mamma skickade sms. Frågade när vi skulle hämta Liam å sen skickade hon en mms bild på en väldigt blödande Liam. varje mammas dröm att få en sådan bild. Eller inte.. Är ju bara hos mamma han skadar sig. Tre gånger på samma ställe å de blir värre å värre varje gång. Liam hade vart ute och gått med den ena hunden å så hade han ramlat rakt ner i asfalten. :( Jobbade lite å sen kom linda å vi åkte till mamma. Satt hos mamma å pratade en stund å sen åkte vi hem igen. Funderar på att bjuda lilleman på Mc Donalds idag. 1 Juli är det slut på all läsk, snabbmat, godis onyttigheter å allt annat onödigt. =) Så nu sitter Liam å ser på film å jag uppdaterar min blogg :P

Postat av: Milli

Vi gjorde faktiskt tårtan ihop! =) Delade upp arbetsuppgifterna på hälften..

Kommenterat -  Datum: 2011-06-27 Klockan: 12:00:28     URL: http://millistartorochannat.blogspot.com/
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?