Torsdag - Bondens dag

2011-07-31
15:59:02
Somnade ju vid femtiden på morgonen. Och halv sju ringde ena mobilalarmet eftersom mitt sällskap skulle upp å jobba. Jag somnade som tur var om och gick upp klockan 8. Gick ner å jobbade ett pass å tog sen bussen till Åmot för att jobba ett pass till. När jag var färdig kom mamma och Liam och hämtade mig. Åkte hem till mig och bytte kläder lite snabbt å sen vart det iväg till mamma. Satt där å väntade på Linda, Brorsan och bettan. När dom kom lämnade vi kvar brorsan och åkte iväg till gammelvala på en mor och dotterdag plus Liam ;) Jga fick lära mig något nytt om söta Linda. Hon är rädd för hästar =) Vi gick ett varv å kollade på lite saker. Jag, Liam och Linda snickrade ihop en bil. mamma verkade mer impad av att jag byggde än att Liam gjorde det :p Sen tog vi en fika. Jag köpte en cola å 2 kakor å betalade 80kr.. De var väl billigt eller inte.. Sen så köpte både mamma och Bettan kaffe så dom fick en varsin kaffekanna. Det såg lite roligt ut =) Efter fikat bestämde vi oss för en båttur. Linda är ju sjösjuk men hon blev tydligen inte det på sådant vatten så det var ju kul för oss =) Liam var rädd i början av turen å satt å höll i mig och i min väska för att vara säker på att inte ramla. Sen efter en stund vågade han sitta själv. Men sen när båten la till i land igen så började ju Liam gråta igen tills han kom ner på marken då var det å jag ahr åkt båt mamma ;) Efter båtturen lyssnade vi på lite musik å sen kollade vi på när hästen drog postdiligensen eller hur det nu stavas. Å då syntes det tydligt att Linda var rädd eftersom hon gömde sig bakom sin mamma när hästen var 2 meter ifrån henne =) Sen vart det lite lotter och glass å så åkte vi hem till mamma igen. När vi väl var där bestämde vi oss för att grilla så jag, Linda och Bettan åkte till Ica å handlade å chrille skötte grillen. Mycket gott =) Jag och Liam kom hem vid tio ungefär så var ju bara slänga lilleman i sängen å så fort han somnat stoppade jag om mig själv =)














Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?