Utedag =)

2011-04-12
16:45:21
Igår gick vi upp vid elva. Klockan 14 tog jag med mig Liam ut på gården. Började med att sparka fotboll. Fanns en liten elak jävel ute som tog bollen för Liam å sparka bort den så typ efter tredje gången sa jag till ungen att ge fan i Liams boll. Sen började Liam kasta bollen i basketkorgen. Varje gång han missade sa ungen vad kass du är du förlora. När  Liam träffade så sa ungen bara så där kan jag med göra. Å sen sa han du e ju så kass ju när han missa igen. Jag sa till ungen att liam är liten å att han kunde gå iväg å göra nåt annat än att stå å hänga över oss.. Till slut gick ju ungen. Ungen är ca 6år kan jag tänka mig.. Sen ville liam sitta i sandlådan å plocka sten. Då ser jag 6åringen slå en unge som bara är 2år. Vart är hans föräldrar liksom? En tonårsgrabb kom ut med sin radiostyrda bil å körde lite i gräset å hoppa å sladda å hade sig. Mycket kul för Liam som absolut skulle sitta i mitt knä å följa varenda millimeter bilen körde. Satt å glodde på den i en halvtimme tills den äntligen gick sönder å killen tog med den in igen. Klockan 16 tog jag med mig Liam in trots att han vägrade. 10 minuter senare skickade Linda å frågade om vi inte skulle vara ute å leka. Så jag å Liam gick ner till Pronto å mötte Linda å brorsan. Köpte med oss Pizza å gick å satte oss på en annan lekpark å käkade å kollade på när Liam lekte. Han ville inte ha mat som vanligt. När vi ätit upp lekte även Linda å Chrille på lekparken. Jag nöjde mig med att bara gunga. Vid 17 gick vi hemåt igen. Linda åchrille skulle åka till koppom å jag trodde att jag å Liam skulle gå hem. Men så kom det en hund å ville hälsa så ägaren stannade å Liam å hunden börja busa. Sen kom vi till slut hem men då skulle ju liam vara i lekparken igen. Såg att Sofia var ute med sina barn så jag lät Liam leka medan jag pratade med Sofia. Tänkte att Liam ville cykla lite så tog upp cykeln ur förrådet. Då har någon dum jävel tagit ut luften ur båda däcken å tagit "locken" till ventilerna så Liam kan inte cykla. Kul.. När Sofia å barnen gick in så kom Hanna ut med sina barn. Å de var mycket kul att se måste jag säga. Hannas barn är 2 och 4 år tror jag. Melissa är störst å sen har hon en lillebror. Iaf så började Melissa å Liam att sparka fotboll. Sen gick melissa iväg å lekte själv. Liam sprang efter henne å pekade mot rutchkanan som om han ville att dom skulle åka ihop. Men nej kalla Melissa struntade i honom å gick därifrån. Liam ger sig inte utan springer efter henne igen å pekar mot rutchkanan. Å den här procedurer upprepar dom i en timme typ. Jag talade om för Hanna att hennes dotter är den enda som inte fallit för min sons charm men Hanna sa att det kommer. Liam brukar ju inte vilja leka med barn så ofta så tyckte det var tråkigt att hon inte ville leka. Men Liam blev ju inte ledsen iaf. När vi skulle gå in vid 19.15 så sa jag till Melissa att hon iaf fick ge Liam en hej då kram så det gjorde hon. Liam riktigt lös upp å bjöd på världens största leende. Sen gav hennes lillebror Liam en kram. Då sa Melissa en puss oxå å gick fram till Liam å pussade honom på munnen å gick iväg. Vad min son gjorde? Givetvis sprang han efter henne hela vägen till hennes dörr =) Där fick jag lyfta Liam som började stortjuta å tog med honom in 19.30 ca. Gjorde honom i ordning för sängen å la honom. Han somnade direkt han landade på kudden tror jag. Så sleten var han nog iaf =) Det kan jag ju säga att jag var iaf. Dammsög å skura. Såg på en dålig film å ja sen så vart det natten ;)
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?