Skolutflykt nr 2

2010-09-08
12:17:37
Fredag:
Det var dags för våran andra skolutflykt. Men då var det för hela skolan å inte bara våran klass. Våran skola var delad i två grupper så hälften började med den ena å den andra gruppen med det andra. Hade väl vart lite dumt om 170 pers kom tillsammans kanske :) Allmän, Fäna å bättre svenska var i våran grupp. Vi började på Von Echstedska gården från 1700 talet. Där hade vi en guide som hette Käthy. Hon berättade att paret som byggt huset spökade där. Å sen i matrummet berättade hon om alla bibelbilder dom hade på väggarna å vad dom stod för å så. Sen fick vi gå runt och kolla själva innan vi åt lunch. På bussen satt jag, Felicia, Viktor, Tobias, Erik, Celise, Malin och Jennifer å lekte. Ja när viktor å Tobias inte pratade om äpplen :) hehe Erik lärde oss lite nya lekar så de kan säkert komma till användning :) Vi åkte vidare till ett vikingmuseeum å fick historia om båten glad. Följebåten heter Nöjd.. Felicia färglade en teckning åt Malin å sen åkte vi hem :)


Malin och Emma

Jag och Malin

Charlotte

Bilden på utedasset

Nina, Felicia och Monica

Katarina

Anders

Viktor, Tobias, Celise å Erik

Felicia

Guiderna på vikingamuseet

Båten Glad

Jag kom hem vid tre. Behövde inte vänta på bussen eftersom våran busschaufför var så snäll och tog oss med sig tillbaka :) Städade lite snabbt å väckte brorsan. Så blåste vi upp ballonger å satte upp på dörren och balkongen. Vid fem kom Linda så vi satt å försökte klura ut ett korsord när födelsedagsbarnet kom hem. Tänka sig att min lilla skit blev 2år redan :) När alla kommit fick Liam börja öppna paket men han var lite trög i början. Ville inte alls öppna. men sen ville han allt öppna :) Å när han öppnat så skulle han ju leka med det häftiga han fått så det tog ett tag innan alla paketen var öppnade :p Sen var det fika. Vi åt upp tårtan min syrra gjort till Liam. En riktigt fin tårta :p Å muffinsen hade Liam vart med å gjort men dom var enorma :p När alla gått var det bara jag, Linda å Liam kvar å vi satt i Liams rum på hans nya pallar å jag läste en urdålig barnbok för Linda medan Liam lekte med traktorn :) Gissa vad vi skratta. Ganska lätt att göra barnbok. Den gick typ såhär. Anders är sugen på godis. Men tänk om det är godiset som är sugen på Anders? Annika har löss. Men tänk om det är lössen som har Annika :) När Linda gick hem la jag Liam. Han somnade nästan direkt. Vart en tuff dag för Liam kan jag tänka mig :)


Christian och Linda

Mamma och Liam

Liam väntar ivrigt på att få alla bilarna :)

Liams tårta

Dennis, Linda och Chrille

Milli å Christian

Liam och Tommy

Världens sötaste unge :D

Mamma och Tommy

Linda och Milli

Gudrun.

Jag missade visst att ta kort på barnen haha :D
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?