Måndag - Torsdag V 38

2010-09-24
00:00:40
Måndag:
Började en ny projektvecka. Var naturkunskap domma två veckorna nu. Vi blev uppdelade i två grupper. Ena gruppen fick Bosse å vi i andra gruppen fick en lärare från Årjäng som hette Dan. I våran grupp blev vi indelade i tre grupper. Jag fick Hanna, Evelyn och Roselia i min grupp. Vi skulle gå ut i skogen och ta reda på vad vi hade för djur, växter och träd i vårat område. Vi fick börja med att hitta våran plats. Det gjorde vi INTE.. Vi gick vilse i skogen och fick skrika hallå..  Till slut svarade Dan å han kom och mötte oss samtidigt som han fick tjoa för att vi skulle kunna följa honom. Vi kom till vår plats och kunde börja arbeta. Så gick vi till skolan för lunchen och efter lunchen gick vi tillbaka ut igen. MEN vi hittade INTE våran plats IGEN.. Och då hade vi ändå vart där å konstaterat att man ser vägen från vårt område. Lokalsinne vad är det? Vi grävde ett hål på en halvmeter typ. Dan sa att vi skulle täcka igen de när vi var färdiga. Så vi gjorde det å gick tillbaka till klassrummet. Då kom det fram att vi inte skulle täcka igen hålet idag utan att vi skulle göra det EFTER redovisningen på torsdag. Åkte med Hanna till stan när vi slutat å blev med henne å bytte jackan å sen släppte hon av mig på dagis. Liam blev jätteglad när han såg bilen å så åkte bilen å han såg så snopen ut :p Åkte hem å Liam kom i säng vid åtta.. och jag la mig 20.43 å då är man trött. Och ont i ljumsken igen..

Tisdag:
Började dagen med Matte. Vilket var kul. Inte matten utan sällskapet :) Jag, Madde å Malin satt ute i korridoren precis bredvid dörren. Dörren som alla öppnar med en knapp så att dörren öppnas automatiskt vilket faktiskt låter. Efter att samma personer gjort så hur många gånger som helst så gick malin å kopplade ur den. Så när dom kom igen och tryckte på knappen så hände inget å dom flesta stod å tryckte flera gånger innan dom gav upp å gick å öppnade dörren själva. Det var kul :p Sen hade vi engelska. Eftersom vi inte var där förra veckan jag och Madde så fick vi bilda en egen grupp. å jobba snabbare än dom andra för på tisdag är det redovisning. Vi gjorde inget typ.. :( Men så fick vi sluta tidigare å vi stod där i korridoren å då plötsligt så hände det. Gissa om jag blev helt pshyko... På ett bra vis :) Linda kom och hämta mig och jag berätta vad som hänt och hon tyckte det var jättebra :) Hon släppte av mig på dagis och liam blev glad av bilen å ledsen när den åkte :p Vi gick till Milli så planerade vi mer för halloween. Nu är nog det mesta fixat kanske..... Sen gick vi till amigo och mötte upp Christian och Henric och käkade med dom. Sen gick jag och Liam hem å vi var hemma vid 21. Liam somnade direkt kan jag säga :)

Onsdag:
Satt bredvid Jennifer på bussen. Bussen stannade och Simon gick på. Så jag frågade Jennifer varför han hade gitarren med sig och hon svarade att det är ju palletten. och jag bara FAN mitt garn... Så fick jag panik för att mitt garn var hemma å man kan ju inte sticka utan garn direkt :p Men på lunchen kom sötaste Linda och brorsan och hämtade mig. Så jag fick hämtat mitt garn å sen körde hon tillbaka mig till skolan. Så jag lärde mig sticka. Det tog typ 1,5 timme att LÄRA sig. Och precis när det typ var dags att sluta hade jag stickat så hårt att det nog inte kommer gå att få igenom det igen. Ska få bli en halsduk till Liam. Fick sluta klockan tidigare så jag, Emma och Malin gick till busshållsplatsen å där satt Viktor och väntade. Bussen kom å det var en gubbe som körde. På nästa hållplats klev Topp på så vi satt å snackade alla 5. Så tryckte någon på stopp vid tingshuset och Malin sa att hon kunde ju lika gärna gå av där. Så bussen stannar å så åker han igen. Dom som skulle av stod kvar å tryckte en gång till på stopp. Men nästa hållplats åker han bara förbi. Då gick den ena tjejen fram till busschauffören å sa till å han stannade mitt på vägen och släppte av dom som skulle av. En alkis i fram skrek till busschauffören: Det är var fan det löjligaste du gjort. Själv satt jag, Emma, Viktor och Topp å skratta hysteriskt.. När torget närmade sig sa vi till Viktor att vi får väl se om du kommer av då. Så var det någon i fram som tryckte på stopp. Sen tryckte en strax bakom å sen kom Viktor å tryckte flera gånger på stopp å konstigt nog stannade chaffisen. Sen kom vi till busstation så vi andra kunde gå av.. Vilken loser till chaufför säger jag bara :D Hämtade Liam å mötte upp Linda och brorsan på konsum som dom byggt om nått så otroligt. Vi köpte tacos å gick hem å mös. Brorsan gick till dennis så jag och Linda kollade på tv å snackade lite. Sen gick hon hem å brorsan kom tillbaka. Då gick jag och la mig.

Torsdag:
Började dagen med att fixa till det sista inför redovisningen och sen gick vi ut till vårat område. Och hittade vi dit? NEJ.. :p Men sen gjorde vi det. Gick tillbaka och mötte upp läraren å resten av grupperna så gick vi ner till grupp 3 å lyssnade på deras redovisning. Sen fick vi redovisa å sist redovisade grupp 1. Alla gjorde ett toppenjobb tyckte jag. Å vi kom tillbaka till skolan precis till lunch. Efter lunchen fick vi se diabilder våran lärare tagit på island. sen hade vi ett möte om Göteborg för dom som skulle dit å sen slutade vi tjugo över två redan :D Så jag åkte hem å sen gick jag ner till dagis å hämtade Liam. Så tog vi bussen hem. la honom halv sju och han somnade direkt. Brorsan kom hem å vi kollade på Idol och åt smörgås. Brorsan skickar sms från rummet bredvid å säger att Liam är vaken men jag hör inte ens att Liam låter så får väl gå ut och kolla det. Sen ska jag betala lite räkningar och sova för i morgon åker vi till Göteborg :)
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?