Ikapp :)

2010-09-03
00:23:14
Nu är jag ikapp med bloggandet. Känner inte att jag har tid eller ork till något nu när jag börjat skolan. Går upp halv sex, väcker Liam, Lämnar han på dagis, går till skolan, Hämtar Liam som är sååå trött å bara skriker hela vägen hem, Hemma halv sex å då ska Liam bråka en timme innan jag slänger honom i säng! Å då är jag som sagt helt slut.. Skulle oxå vilja vara pigg hela dagarna jämt å ständigt.. Hur gör man??

Idag slängde jag in lite nya låtar på min MP3 å tog bort massa gamla som jag ändå bara bläddrar förbi. Häromdagen sa Milli att hon hört en bra låt på radion. Jag frågade vad det var för låt å hon sa att det var med TAKIDA å dom sjöng någon om africa å så. Å jag tänkte att de inte lät bekant. Så när hon lämnade Liam i onsdags så kom låten på radio så hon höjde så jag kunde höra å då var det ju Waka Waka med SHAKIRA!! :) Min syster e inte så bra på det här med musik. Men den slängde jag iaf in på mp3n i morse bla. Sen gick jag till dagiset. Å så är det ju massa arbetarkillar som är där varje dag å iaf 4 av alla är snygga ;) Sen gick jag ner till bussen som var 12 minuter tidig. Jag var ju där 20 min innan så jag gick lugnt in å satte mig å så ser man hur typ ALLA springer till bussen för att dom är rädda att missa bussen.. :) Kom till skolan å första lektionen var en snackis.. Vi pratade om utflykten i morgon och boken vi valt att läsa å sen fick vi slå upp ord i ordböcker :p Sen var det en lång lunch. Jag, Emma å malin gick ner till träningshallen. Där ägnade jag och emma oss åt pingis medan Malin testade alla träningsmaskiner. Sen kom Topp ner å spelade med oss å sen var det jag och han som spelade :D Jag behöver väl inte säga att jag var usel? =) Inte spelat sen sjuan typ. Shit vad gammal jag är :) Sen hade vi lektion igen. Första delen så gjorde vi en mindmap å pratade om loggen å sen andra delen pratade vi om hur man skriver CV. Jag höll på att somna. Då är det ILLA.. Sömnbrist delux.. Bussen var 10 minuter försenad så jag kom försent till dagis. Var den nya fröken där å hon berättade hur mycket hon älskade Liams hår hehe :D Liam åkte bil ute på gården å ville absolut INTE med mamma hem så vi stannade 10 minuter å sen gick vi ner till bussen å tog den hem. Mötte Brorsan utanför mig så gick vi ner till konsum. Jag skulle köpa tejp å ballonger som var viktigt å sen bröd å så. Jag glömde givetvis tejpen å ballongerna :) Gick hem å la Liam i säng direkt halv sex eftersom jag tyckte att han skulle få sova ut ordentligt.. Men han bajsade å så fick jag byta blöja å ge han mer mat osv så han somnade inte förrän sju iaf :) Brorsan lagade mat å jag städade.. BLÄ för städningen i badrummet!!! Gjorde lite korsord å sen gick brorsan till "jobbet" å jag städade lite mer. Sen nu har jag bloggat ikapp lite.. Var skittrött förut men nu har jag vart trött för länge så jag är pigg för de :( Så irriterande.. Men får väl hoppa i säng strax. En stor dag i morgon :)

Igår startade jag min andra tvättmaskin för dagen å gick till soffan för å se på film på min nya 42 tums tv :) När filmen var slut skulle jag hänga upp tvätten å öppnar badrumsdörren. Blev ganska chockad då mitt golv var helt brunt. Tänkte det kanske var maskin som läckt å så luktade de så äckligt. Ringde mamma å hon körde in brorsan till jobbet då så hon kom inom och kollade. Sa att det var avloppet.. Hon sa att det skulle ligga kvar å att jag skulle ringa fastighetsskötaren. Idag ringde jag fastighetsskötaren och han gick in och kolla å ringde upp mig. Han sa att det kom från grannen över å om det hände igen skulle jag ringa så skulle han komma med något vad vet jag inte.. Så jag fick seriöst gå hem idag å torka upp min grannes skit från MITT golv...

Men men nog om det. Kan berätta två roliga grejer från skolan idag.. Jag tycker att en kille på skolan är OTROLIGT SNYGG!!! :D Emma frågade vad han hette å eftersom han stod i närheten å tittade på så slog jag mig själv å Emma å Malin bara Aha.. Dom fattade alltså hans namn :p Så berättade Malin att hennes kille hette Sebastian. Å det tyckte nog Emma var kul för hon kom på att om man ville prata i gåtor så kunde man säga att killen jobbade på SEB hade ett dött djur AS Och Kan man ha i fickan? TIAN.. Alltså SEBASTIAN.. Fattar ni? Ganska onödig information va? =) Det är vad vi på Ingesunds Folkhögskola sysslar med på rasterna :p

Jo lite ord om min nya klass. Vi rockar :D Nej men seriöst. Vi är en rätt skön grupp på 30 pers någonting. Förra året var vi många men i olika "grupper" som vi umgicks i så man pratade knappt med andra liksom. Nu är vi ju fortfarande olika "grupper" men alla pratar med alla å vi skämtar å håller på å dom flesta verkar kunna ta det. Så det blir nog förhoppningsvis ett bra år på Ingesund :)

Nej hopp i säng nu Jezzica!!!! :D
Postat av: Milli

Jag SA faktiskt att den hette waka waka så du kunde ju koppla de!!!

Kommenterat -  Datum: 2010-09-03 Klockan: 10:34:59     URL: http://millis-vardag.blogspot.com/
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?