Grattis syrran :)

2010-10-04
21:21:29
Söndag och syrran fyller år.. Vaknade vid nio å skulle gå bort till Milli för att träffa farmor å sen stanna där till tre då hennes kalas börja.. Men jag var nog lite full när jag vaknade så jag skrev att jag inte skulle komma å så gick jag och la mig igen. Vaknade vid halv två å slog in Millis present å pratade med brorsan å så. Visade sig att han tappat plånboken med 500 kr i, leg å bankkortet. tur han la ur volvokortet hemma.. Vid halv tre gick vi till gudrun å mötte mamma å tommy så åkte vi till Milli. Satt å väntade på att gudrun skulle komma. Hon kom vid tre. Då bjöd Milli på tårta å en himla massa bakelser i rosa.. Vi åt inte ens upp översta lagret av hennes dubbeltårta.. :p Sen hade robin rymt så Tommy var ute å leta å kom tillbaka å så skulle han å mamma ut å leta men då hade dom hittat robin utanför farmor. Men hon var ju hos milli.. När viktors bror, viktor å hans tjej kom så åkte vi hem. Å jag fick med mig halloweenkläderna som redan kommit :) tog 4 dagar från USA. Bra va :p Brorsan blev med mamma hem. Så dom släppte av mig och Liam hemma å jag fick med mig min dator hem :D lyckliga Jezzica.. Sen när jag satt här å surfade i lugn och ro så skickar marie sms. Hon berätta att Petras mamma tappat telefon i samma karusell å att hon sett att det var karuselljobbarna som tog den. Så hon hade ju tjatat på dom å fått tillbaka den. Men dom sa till henne att hon inte får tillbaka minneskortet. Så vi bestämde oss för att gå dit å höra med dom. Dom kunde inte svenska så Marie hittade någon som kunde deras språk å jo visst hade dom hittat min kamera till slut. MEN den var tömd på batteri, minneskort, pekpinne och remmen som sitter på kameran. ni vet som sitter i ett hål som typ mobilsmycke.. Det hette att det ramlade av i fallet... YEAH RIGHT.. Så efteråt gick vi till polisen å visade kameran å berättade läget å dom sa oxå att det inte hänt i fallet för då skulle luckan ha vart av å sen är det ju spärr för att ta ut både batteri å minneskortet.. Så polisen skulle åka ner å prata med dom.. Vi blev med hem till Marie å Liam å Dennis satt å lekte å hade sig. Skitkul att se Liam härma Dennis :D Vid åtta gav jag upp å tog med mig Liam hem å han somnade utan napp.. Då är man trött.. Vid nio ringer Dennis å frågar vad det var för minneskort. för då pratade Marie med polisen. Polisen var nere å sa att vi skulle gå ner själva å prata med chefen för det hade dom gjort så dennis å marie kom hit å jag och marie gick ner till området å pratade med chefen. Han sa oxå att minneskortet inte ramlade ur i fallet. Men han visade oss till någon som visste något om de som han sa.. Men den här snubben var så fruktansvärt otrevlig å hotade oss typ å var allmänt jobbig. chefen vände ryggen till å låtsades prata med sin tjej ist. Vi sa att vi inte anklagade honom utan att vi anklade dom 3 som skötte karusellen men han skrek hela tiden vad fan ska JAG med det till?? Så till slut gav vi upp å gick innan han slog ner oss. Ringde polisen igen å hon sa till oss att absolut inte gå ner igen när han var så aggresiv å att vi skulle göra två anmälningar i morgon. en mot han å en mot tivolit.. Så nu är det bara att inse.. Mina fina bilder är borta borta borta :( Första gången jag inte lägger in mina bilder på datan direkt.. Första gången i mitt liv som jag tappar nått..  Å det går såhär illa?? Lite besviken på polacker å rumäner blir man ju.. idioter som inte kan låta andras saker vara! Vad ska dom med mina bilder till liksom.. kom hem å pratade med dennis å marie ett tag. vid elva gick dom å jag gick å la mig.
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?