Arvika info :)

2010-10-26
20:50:36
I måndags så lämnade jag Liam på dagis som vanligt. Å jag hann ner till palmviksparkeringens slut när Hanna skulle åka så hon pekade på sin bil å sa sätt dig.. Så jag åkte med henne till skolan. När vi kom fram så mötte vi Mariann å hon gav mig ett glatt besked :) Jag får gå över till svenska B :D Skulle bara lämna in ett fördjupningsarbete i Svenska A så de var onödigt att gå kvar där.. Känns skönt att slippa gå ett år till bara för att läsa ett ämne. Första lektionen var alla tillsammans å lyssnade på Mats... Eller lyssnade vi??? Mats är en jobbig lärare. Han hoppar väldigt i tid å ämne. Ibland pratar han om 1600 talet sen 1800 talet för att sen prata om 1700 talet å så vidare.. Sen pratade han till och med om monopol å vårt tema var sagor och myter så ni kan ju fundera på vad monopol hade med det å göra.. Sen efter lunchen fick vi gå till Aulan å lyssna på Jan som berättade massa info om Arvika å visade lite diabilder. Väldigt intressant faktiskt. Arvika fyller 100år nästa år å de är massa saker som fyller år nästa år så blir mycket firande.. Efter det hade vi grupperna i svenska å jag fick vara med B :D Hans verkar vara en bra lärare.. Vi fick läsa bockarna bruse på norska för varandra å sen fick vi lyssna på facit av norskarna nina och hilde. Sen fick vi läsa flickan med svavelstickorna på danska å fick höra facit av dansken Katarina.. Tur vi har lite olika länder i våran klass ;) Sen fick vi sluta redan klockan tre och sånt gillar vi :) Började dock må dåligt under eftermiddagen. Blev bättre när jag var utomhus. Gick och hämtade Liam å blev jättedålig. Tänkte att de kanske hjälpte om jag åt så jag köpte en sallad på shalom å glömde mitt kort i apparaten så tur dom är så snälla å ger tillbaka det.. Har ju aldrig glömt kortet förr så var snällt.. Sen gick jag hemåt. Efter brandstation åkte Linda förbi så hon stannade å kom ut å pratade med mig en stund. Sen fortsatte jag gå å kom upp en bit i min backe då kom mamma och brorsan åkandes så dom stanna å pratade en stund.. var hemma vid sex å var så dålig så jag la Liam å gick å la mig själv oxå. Somnade direkt så har ingen aning om ifall liam somnade eller inte. Gav han iaf nallen, välling å MASSA bilar innan jag la mig.. Vaknade halv tolv å var jätte jätte dålig. Efter att inte kunnat somna om på två timmar så gick jag upp å gjorde te å baguette å satte mig å kollade på Jordan rättsläkare. Spännande. ni förstår jag var tvungen att köpa baguette efter att malin satt å sa vad gott de var så man blev ju sugen. dumma Malin ;) Vid 3 gick jag å la mig iaf å somnade igen strax senare.
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?