ÄNTLIGEN Halloween :D Dagen

2010-10-31
20:44:24
Min familj har en halloweentradition. Varje år lagar jag och syrran mat å fixar lekar osv till alla som tackat ja till våran inbjudan. Å i år sa 17 ja. Men så drog sej 7 ut i sista sekunden så vi var 10 personer i år.. Å då var det bara familjen typ å nte så många oanhöriga som de brukar om man säger så.. Det var iaf en jättekul dag/kväll :) men berättar i två olika inlägg pga alla bilderna jag lägger ut :)

Skulle vara hos syrran klockan 11 å hos Linda 10.30.. Jag vaknade 10.05 å skickade till Linda at jag var sen. Men hon hade lång kö på apoteket så gjorde inget. Men kom till henne vid typ kvart i elva eller så. Bärde Liams väska, Min väska, Å tre påsar. Å då hade jag massa cider å skit oxå så de vart tungt. lämnade av liam å hans väska hos Linda som skulle passa honom under dagen. Sen gick jag vidare till syrran. Skrev att jag var sen till henne med å var där runt halv tolv. Kommer in å släpper av allt på golvet å andas ut å Milli kommer ut från köket å tittar på mina påsar å säger har du bärt allt det där? vad imponerad jag blir... :) Vi började med att duka där vi skulle vara. På grannens vind. Det var det såklart inte någon som visste. Å så blåste jag upp ballonger å la godis i till en lek å sen kastade jag dom på golvet. Å rätt som de var så small en ballong å jag å Milli hoppade till å funderade på vad som hände. Fortsatte blåsa upp flera å till slut small en till å vi blev givetvis rädda då med. Syrran frågade vad fan jag höll på emd och jag svarade att jag inte gjorde nått. Det var ju ballongerna på golvet jag blåst upp för längesen som bara small till.. I år hade vi god tid :) Vi gjorde pirogerna som fick stå och jäsa. Sen gjorde vi dom mindre än förra året.. (Trodde vi ja!!!) När dom fått jäsa sin andra gång så blev dom sååå stora att dom inte ens fick plats på tallrikarna. Fan vad jag å syrran skrattade. Våra gäster har ALLTID klagat på att vi gör för stora piroger.. Å i år var det verkligen sant. Vid halv fem började jag och syrran sminka oss å klä om.. Vid fem kom linda och Liam. Liam åkte på Lindas resväska som hon tog med sig ;) Så klädde jag om Liam å sminkade honom. Han var helt okej med allt. Tills hatten kom på. Då var det inte lika kul :p Dennis å Marie kom 30 minuter för sent så alla fick vänta hos Milli å dom funderade på vart vi skulle vara :) halv sju tog vi med pirogerna å gick upp på vinden i grannhuset. Linda utbrast å nej ska vi vara på vinden???!! :D
Maten vi serverade i år var piroger, Hjärnmuffins, Spindelmuffins, Spöken, å fladdermöss kaka och slotttårta.
lekarna var ordleken (Göra om ett långt ord till så många ord man kunde genom att flytta om bokstäverna), Hämta Majs (Ta en sked i munnen å hämta å lämna majs utan att ta i skålen), Hela havet stormar (En pumpa som skickas runt den som har pumpan när musiken stannar åker ut), Smälla ballonger å ta så många godisar man kan och sista hade vi kasta boll (Träffa olika stora hål i ett bollplank...


Jag blåser ballonger

happy Halloween :)

Självklart ska gubben vara med :)

Hjärnmuffins

Spindelmuffins

Spöken

Fladdermösskakor

Pirogerna (fattar ni att ingen orkade äta upp? =))

Skrämde Linda och liam när dom kom :)

Liam var så stilig :)

Tårtan.. Till 10 personer! :)
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?