Örebromixen :)

2010-05-29
23:11:08
Igår kröp jag i säng klockan 23. Strax efter fick jag sms från Jessica. Det stod att hon skulle komma och hämta mig 07.15. Då fick jag lite panik för tidigare på dagen sa hon att det inte blev nått eftersom vi inte fått ihop mer folk. Men så hade hon fått tag på tre till så vi kunde åka. Ringde mamma å frågade om hon kunde hämta Liam men hon var upptagen. Så frågade jag om hon ville komma klockan 07 men det ville hon inte. Så jag ringde syrran och hon och Christian blev med till mamma. Var hos mamma vid tolv Liam var vaken när jag kom in och skulle väcka han så de slapp jag göra :) Det första han gör är att ta sin Bobby car på gården och åka runt lite. hade kul åt att han åker sin bil ute på gården klockan tolv en natt. Gick in å pratade lite med mamma å vid 1 så åkte vi hem utan min lilla goding.

Klockan sex ringde klockan och jag tänkte att jag kunde ligga kvar en liten liten stund :) En stund senare vaknade jag å flög upp ur sängen. Kollade klockan å rusade in i duschen. Den var 06.45. Precis när jag kommit ur duschen 10 minuter senare får jag sms så jag tänkte att Jessica säkert skrev att hon var utanför. Men hon ville bara kolla om jag var vaken ;) Gjorde mig i ordning och gick ut. Färdig precis när dom kom. Bra jobbat :) Jag, Jessica, Samo och Ola åkte och hämtade upp Magnus å sen åkte vi till Shell å mötte upp resten. Micke, Camilla och Mickes syrra tror jag det vari Mickes BMW, Nicko och Simon i Nickos VW, Reidar och Elaine tror jag hon hette i Reidars Volvo och 3 andra killar i någons BMW :) Vi hade en Cadillac Fleetwood Limo eller vad den hette :) Började resan klockan 8 och vi hamnade efter :o Mötte upp dom på en rastplats då fler bilar hade anlänt till dom där så sen höll vi takten med dom andra. Kom fram vid halv elva och alla började tvätta bilarna. Jessica körde dock en raggartvätt. Skrubba lite här å där å hällde vatten över så färdigt :) Åkte å ställde ut bilen klockan 11 å det öppnade inte förrän tolv. Vi var först dit och sist hem. På träffen hängde vi med Jimmy, Lotta och Ina oxå :p Jag frös så hade Magnus Jacka på mig i stort sett hela dagen. Stackarn fick gå utan jacka i både blåst och regn. Var lottdragning två gånger och ALLA i bilen vann UTAN jag. Inte ett dugg ovanligt men jag kanske oxå ville vinna en mobil eller tvättsvamp eller högtalare osv :p Jessica vann högtalare. Det gjorde Lotta med. Lotta hade ingen bil så hon behövde inte sina 6.9or å Jessica hade vunnit mindre men behövde 6.9or så dom bytte rakt av så gick Samo å satte in dom två andra i hatthyllan så ist för två högtalare så hade vi fyra :) I Prisutdelningen vann Micke första pris i tyska kategorin å Nicko kom tvåa i samma kategori. Sen vann Micke People Choice oxå :D Var 90 bilar och över 200 pers där :) Klockan fem kom vi därifrån efter att Samo lagat en bil som gick sönder på nervägen å så drog vi hemåt. Stannade på Max och åt mat. Eftersom vi åkte före alla andra så kom dom när vi satt å åt mat. Vi lämnade dom en stund senare och fortsatte färden hem. Åkte inom Edane å hämtade upp två tjejer å så släppte vi av Magnus. Sen blev jag avsläppt. Mötte Mamma, Liam, Malin, Alva och Ida i min trappuppgång där dom stod snällt och vänta på att jag skulle komma hem. Hade ju lovat Malin tidigare i veckan att vara barnvakt åt töserna när jag kom hem klockan åtta :)


Reidars bil :)


Dom 3 killarnas BMW :)


Mickes BMW


Bil ;)


Bilen som gick sönder på nervägen å som Samo lagade efteråt :)


Nickos VW :)


Min favvo ;)


Cadillacen vi kom i :D


Han kan höjja och sänka bilen och det gillar vi :D Han vann sin klass :)


Micke på 1a plats, Nicko på 2a plats och den sista killen på 3e plats hade vi kul åt HELA dagen. Både jag, Jessica, Ina och Lotta störde sig på hans GULA shorts, BLÅA skor, Svarta strumpor som stack upp och den fula för korta jackan. haha


Jessica och Ola. Ola körde hem eftersom Jessica börjat dricka :)


Mamma och Malin åkte rätt snabbt så jag la barnen. Dom ville inte sova. Halv nio kom jag ihåg att Linda skickat under dagen å ville veta när hon skulle hämta katten så jag skickade till henne att jag var hemma. Hon kom strax efter å så sa hon men hur många barn har du här? Å så såg hon att jag hade ida på golvet så utbrast hon men vad är det här? Har du skaffat den medan jag var borta? =) hehe. Hon var inte så brun som hon borde vara :) Förutom på magen då :) Och hon tar tydligen med sin bakpotatis ut på fyllan haha iaf på hemvägen :D Tog upp Liam och Alva igen som vägrade sova. När Linda gick vid halv tio så la jag Liam å han somnade med en gång. Sen la jag Ida och hon somnade strax senare. Sen var det Alvas tur. Lilla gnällfia :) Hon grät en stund innan hon insåg att hon nog var trött och somnade. Liam vaknade inte :) Så nu sitter jag här igen med tre sovande barn :) Ska strax hoppa i säng för jag är trött :)
Postat av: Anonym

Haha ja verkligen massproduktion! :O Här går de undan :)

Kommenterat -  Datum: 2010-05-31 Klockan: 11:10:55     URL: http://www.grodislinda.blogspot.com
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?