Irriterad!!

2010-05-14
15:48:47
Jag blir så jäkla irriterad!! Jag och Sara brukar gå på djupet på måndagsförmiddagarna. I måndags var Jonas med. Men nu känner jag att det är för långt tills på måndag!!

Läste en artikel om en 14åring som såldes till 100 män på 3 månader. Hon såldes av två "kompisar" 17år och 19år. Då undrar man ju hur dom är funtade?? Men det var inte det värsta. Vet ni vad det var? MÅNGA bla 14åringens 2år yngre syster visste om det och berättade för sin familj, kuratorn, soc m.m visste om det men INGEN gjorde något. Den ena av dom som sålde 14åringen ringde hennes mamma och berättade att flickan blev såld. Men inte ens mamman gör något. Mormodern säger att 14åringen är oren men bryr sig inte!! Hur fan kan man göra så? Ska inte en mamma lyssna på varningar? En mamma ska väl se när något inte stämmer med barnet?! Kuratorn är väl till för att hjälpa precis som soc? Eller har jag missuppfattat det kanske?

Sen har vi en 3årig pojke som blev våldtagen på dagis. Han talade om för sin mamma att han inte ville dit men hon lämnade honom ändå. När hon väl förstod varför han inte ville dit tog hon kontakt med myndigheterna och var hemma med sonen. Killen fick jobba kvar på dagiset tills hans tjänst gått ut sen fick han ett NYTT jobb på ett annat dagis. Vad fan är det för nått påhitt då?? När mamman väl lyssnar på sitt barn å gör rätt så blir man straffad ÄNDÅ??! Det är väl ändå inte rätt? Nej jag blir så förbannat irriterad på allt det här med barn. Hade jag vart rik å mäktig så hade jag tagit hem alla barnen å låtit dom vara just BARN!!

Om någon talar om för mig vad Liam gör eller att något hänt honom så kommer jag ta dom på allvar, Om Liam säger till mig att något hänt eller visar på annat sätt att han inte mår bra så kommer jag ta honom på allvar. jag ska se till så att iaf min son inte råkar ut för nått! Jag kommer kämpa med näbbar och klor för att min son ska få den bästa uppväxt som en ensam mamma kan ge honom. Och under tiden så hoppas jag att hela vuxna folket tar sig i kragen och tänker efter ORDENTLIGT! vad gör vi för fel? varför lyssnar vi inte? osv. Speciellt dom som jobbar inom soc, poliser, kurator å annat som är till för att HJÄLPA!!!!!! Ni får verkligen skärpa er å sköta ert jobb!
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?