Ingen häftig utställning!

2010-05-01
22:50:06
Grattis till Sture som fyller 43 år idag.

Vid två kom mamma, Christian och Milli och hämtade upp mig och Liam i Christians amerikanare. Åkte ut till Jössefors för att se på bilträffen men när vi kom dit var det en bil där å dom tog 50 kr i inträde. Så vi vände och åkte därifrån. Åkte in till stan å såg att det var lite ståhej vid stadsparken så vi parkerade å gick ett varv. Mora träsk uppträdde, det fanns små ponny att rida på eller åka kärra. Sen var Pippi där oxå. Hon kom fram till Liam å frågade om han kände igen henne. Han stirrade på henne som om hon var dum för han har minsann inte sett pippi :D haha.. När vi var påväg till bilen så vågade Liam sig fram nästan hela vägen till en liten ponny men så backade han undan när den rörde sig. Åkte några varv å sen åkte vi hem. Jag och Liam såg en film å sen klockan sex la jag Liam. Han somnade som en stock. 30 minuter senare började jag att skriva på min uppsats i engelska och 1,5 timme senare när jag var helt inne i skrivandet så vaknar Liam. Helt hysterisk var han. Jag pratade lugnt med honom. vaggade honom, gav han alvedon, sjöng för honom, kramade om honom. Stod till och med å pekade ut genom fönstret å sa traktor. Inte ens det funkade att få honom lugn så jag tog fram GODIS :) Döm min förvåning när han vägrade att ens ta i en chokladbit. Och för första gången i mitt liv typ så tappade jag inte tålamodet å skrek på honom för att han grät. Kanske jag får mer å mer tålamod ju äldre han blir? Man kan ju hoppas annars får han det nog inte kul i trotsåldern :D Så jag satte på en film om krokodiler å lät Liam skrika. En stund in i filmen såg han en vovve å då vart han lugn. Så då satt vi å gosade framför filmen tills Milli och Christian kom då ville Liam leka. Dom hämtade en film och åkte igen. Jag la Liam igen och han somnade om. Så nu hoppas jag att han sover länge. för nu ska jag översätta min svenska uppsatts till engelska. Är alltid lättare att skriva på svenska först så man vet vad den handlar om haha..

Kom på en rolig sak. Christoffer (brorsan) Christine (mamma) och Christian (Millis kille) är rätt lika. Så det hade vart kul om mamma fortfarande vart gift med Christer (mammas exman) Tänk er en familjemiddag med Christoffer, Christine, Christer och Christian HAHAHAHAHA


Postat av: elsa

Hej! Jag undrar vad koden till den trevliga rosa färgen på din blogg är?



Kram Elsa

Kommenterat -  Datum: 2010-05-18 Klockan: 20:40:11     URL: http://elsigaelsa.blogg.se/
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?