Söndag

2010-06-07
00:40:40
Jag vaknade 10.18 å skickade till syrran och undrade när vi skulle åka för vi hade sagt det innan vi la oss att vi nog skulle åka vid 10. Men jag väckte syrran. Så vi gick upp å åt frukost i förtältet och sen började vi resan ner mot gräfsnäs. Milli hade läst i Christians tidning att det skulle vara någon veteranbilsträff där eller något. Men vi hade ingen aning om vad det var, om det var något eller när. Så vi åkte dit ändå för å kolla läget. När vi börjar närma oss är det lång bilkö och bredvid vägen står en skylt om att det är Hjulets dag. Vi valde att inte åka samma väg som alla andra utan vi tog en annan väg. Å där stod det en vakt som sa att vi inte fick åka upp utan vi skulle åka å parkera. Så vi åkte å ställde oss efter vägkanten så gick vi upp. Han kom emot oss och vi var rädda att han skulle säga till oss att vi inte fick gå där men han sa att vi hade kommit i en bra bil haha. Gick upp å kollade på ett gammalt tåg som skulle åka. Och sen gick vi å kollade på massa bilar å traktorer osv bort till slottsruinerna. Sen strögade vi omkring på området å kollade lite på broarna å dom andra stugorna osv. Man kom ju ihåg att där hände de osv. var många minnen man fick tillbaka efter att ha sett det igen. Vid två halv tre eller nått åkte vi till Ica och köpte glass. Gick ut till bänkarna och satte oss och stekte i solen. Så såg vi att peter kom med bilen å han stannade vid oss och kom ut och snackade lite. Så kom en viss person ovh började prata med Peter och jag och Milli vände oss om och kollade vem som pratade. Vi såg, vi suckade och vi vände oss om igen å totalt ignorerade personen. Tror Christian funderade lite på vad som skedde där. Efter att Peter, Emelie och Danne åkt så åkte vi ner till hultet å packade ihop. Vid halv fyra var vi färdiga och åkte uppför backen. Precis på toppen av backen mötte vi en motorcyklist å misstänkte att det var Faster Marie som kom tillbaka och det var det. Hon stannade och tog av sig hjälmen så vi stannade oxå. Å så sa hon det här var allt på håret :D Vi stod där mitt ibacken och snackade lite innan vi sa hej då och åkte vidare till Trollhättan för att besöka McDonalds. Fick sådana där fula häftiga glas och mitt ligger kvar i Christians bil :( Sen fortsatte resan hem. Klockan åtta var man äntligen hemma å det var skönt å landa på känd mark liksom :) Kvart över åtta kom Liam hem. Han fick sin traktor tröja och han satt å höll den å sa Taktor, Taktor taktor :D Så jag antar att han blev glad. Vid nio la jag honom och han somnade som en stock :) Och det tänker jag gå och göra nu. Det tog mig ju bara tre timmar att skriva dessa tre inlägg. bra jobbat va? =)


















Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?