Nyfikna syrran :)

2010-06-03
23:59:46
Vid kvart i elva gick jag till dagiset med Liam. Skickade sms till syrran och undrade om hon ville med på stan å köpa solglasögon. Men hon var upptagen. Så sa jag att jag nog kunde bli med henne när hon hämtade mamma. Men så kom jag på en SUPERIDE :D Jag skickade iväg ett annat sms å vi bestämde att jag skulle komma klockan tolv när jag lämnat Liam. Kom dit men ingen var hemma :( Satt å vänta tio minuter i soffan. Det var det värt :) Satt å snackade lite å jag visade ett filmklipp på Youtube som var kul. Två tjejer som inte vet att skåne är ett landskap typ :D Syrran ringde och frågade om jag skulle med å hämta mamma men jag sa nej. Så frågade hon vad jag gjorde. Men jag ville inte säga till henne vad jag gjorde så jag sa att jag var upptagen. Efter att hon inte fått mer svar än hon visste innan sa vi hej då. Sen gick vi till en restaurang å jag blev bjuden på mat. Redan där när vi diskutera hur mätta vi var kom vi på att vi skulle grilla senare :) Gick å kollade lite på solglasögon och jag hittade ett par snabbt. Så gick vi å hämtade bilen å drog några raggarvarv. Skönt att kunna göra det ibland. Var ju sååå länge sen. I ena korsningen åkte en bil rätt ut så vi fick tvärnita. I andra korsningen gjorde en bil likadant å han hade kärra på så fick tvärnita igen. tredje korsninge kom och JA en tredje bil körde rätt ut. Vi funderade på vad det var med folket idag men alla har väl fått solsting :p Sen handlade vi inför grillkvällen. Jag frågade den söta killen i kassan om Vattenmeloner skulle låta ihåliga eller inte men han visste inte hehe. Vi tog en ihålig å det visade sig att det var rätt :) Sen åkte vi till den underbara personen å lämnade sakerna. Så gick vi tillsammans å hämtade Liam. Ringde syrran å sa till henne att jag ville ha barnstolen. Hon skulle bort så jag sa att hon skulle ställa ut den vilket hon skulle. När vi väl kommer dit så har syrran INTE ställt ut den. Och när jag ringer svarar hon skrattandes glömde.. yeah right att hon "glömde" Hon sa att hon skulle komma tillbaka tio minuter senare så jag fick gott vänta. Ja vi hade BRÅTTOM typ. Så jag sa till mitt sällskap att gömma sig. Några barn skrek Liam och kom fram å pratade med honom så dom stod och lekte. Dom gick tydligen på samma dagis och nej jag hade inte sett ungarna förr haha. Efter 10 minuter ringde jag syrran och frågade vart dom var. Då stod dom i kassan och betalade. Tog YTTERLIGARE 7 minuter innan dom kom. Så nästan 20 minuter väntade jag på min stol. Milli frågade redan innan bilen stannade vad jag skulle göra åvem jag skulle vara med. hon försökte till och med få mig att säga vad personen hade för bil men jag sa inget :) Jag började gå hemåt och mitt sällskap slöt upp med mig och vi gick hem till mig. Jag slängde mig i duschen en snabbis. Och sen gick vi till bilen. Åkte till ok och köpte tändvätska och åkte till andra ok å tanka. Sen började resan hem till mamma :) Tommy, Mamma och brorsan visste att vi skulle komma så dom hade oxå fixat grillmat. Vi satt och grillade och hade det trevligt. Liam sprang omkring och lekte med hunden och han cyklade lite å så. Efter 3 timmar var klockan redan 22 så vi bestämde oss för att åka hem. Liam somnade typ 30 minuter efter att vi kommit hem och jag ska gå och packa några väskor. En till min son som ska till farmor i morgon. Och en till mig som ska till Sollebrunn över helgen :D Och eftersom Milli är så himla nyfiken på mitt liv så tvingades jag att tänka efter vad jag skrev i min blogg för hon frågade om jag skulle blogga om dagen. Så nu fick hon läsa HELA inlägget INNAN hon fick veta vem jag umgicks med hela goa dagen. Och det var min underbara Linda :)


Brorsan fastnade på bild :) Jo förresten Linda sa att det fanns en kille som jag INTE fick ta efter henne och jag svarade ja Jimmy och Jonas. Och hon svarade Nej Jimmy kan du ta om du vill men jag tänkte på Chrilloff :) haha Ja Chrilloff tänkte jag inte ens på. Han är ju trots allt min bror =)


Korv är gott :)


Vi köpte lite väl mycket vattenmelon :D


Liam cyklar :) Kom fram till att Cykeln får stå hos mamma tills vi kommer hem från Portugal :)


Brorsan och Tommy


Mamma gillar inte att vara med på bild. Är henne jag ärvt det ifrån :)


Jag och Linda :D Ja jag vet att jag är osminkad som vanligt :)


Mamma och Liam :D
Postat av: Bettan

Vilken härlig dag ni haft. kram

Kommenterat -  Datum: 2010-06-04 Klockan: 08:02:51    
Postat av: Milli

ÅÅÅH!!!! Göra mig sååå nyfiken för ingenting....

Kommenterat -  Datum: 2010-06-04 Klockan: 10:44:48     URL: http://millis-vardag.blogspot.com/
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?