Mera Lindamys :D

2010-06-11
01:03:01
Jag skulle höra av mig till Linda när jag vaknade. Jag sa att vi säkert gick upp vid tio.. :D

Dagen började bra för vi sov till 11.23 :D Jag tog upp Liam å så gick jag å kröp ner i sängen igen. Så kom Liam å kröp upp till mig. Han la sig under täcket å så låg vi å mös. Underbar start på dagen :) När vi gosat färdigt så skickade jag till Linda att jag vaknat å hon skulle ju såklart vara värre än mig så hon hade redan vart vaken två timmar :) hehe. Skickade till brorsan å vi bestämde att jag skulle vara på systemet tjugo minuter senare. Så jag skickade till Linda att vi skulle gå. Jag å Liam går ner för trappan å jag stoppar ner mina nycklar i väskan då jag ser att Liam faller i trappan. han gjorde kullerbyttor å snurrade å det såg jätteläskigt ut. Jag blev skiträdd... Men när vi kom ut så var han vanliga glada Liam så satte honom i vagnen å började gå mot Linda. Kom till slutet av mitt hus när jag får sms. Linda skrev att hon kom och mötte mig för att hon var rastlös. När jag tittar upp från telefon så står hon precis framför mig hehe. Vi gick bort till systemet så träffade vi brorsan å Alexander. Även Simon och Marie kom lite senare. Dom gick hem till Alex å jag, Linda å Liam gick till Nordells för å köpa frukost å sätta oss i parken. När vi är på väg till parken så möter vi Cecilia så vi berättade vart vi var på väg och så å hon sa att hon skulle höra av sig efter fem. Vi gick bort och kollade på ankorna å Liam sprang å jagade dom. Och Linda lärde honom att dom säger kvack kvack å det lät så kul när han sa de :p När hungern gjorde sig påmind gick vi bort till fontänen å satte oss på en parkbänk. Då kommer Cecilia dit å frågar om hon får äta med oss om hon köper mat och det fick hon ju. Så hon försvann en stund men kom sen tillbaka och åt. Jag berättade för cecilia att jag handlat på systemet för 478kr å visade min systempåse. Hon tittade ner på mina 3 cider å så säger hon jätteallvarligt Men du! Det där kan ju inte stämma :) hehe Liam åt inte upp sin smörgås så vi gick bort till ankorna å matade dom. Alla var på andra sidan dä dom blev matade så vi tänkte vi kunde mata den ankan som var på våran sida. Hann knappt släppa i brödbiten förrän vi blev attackerade av 30 fiskmåsar typ. Ni skulle hört Linda och Cecilia skrika :) Liam fick en anka att äta ur handen på honom :) När smörgåsen var slut gick vi till lekparken å lekte. Då menar jag även Linda och Cecilia :) Efter ett tag sa Cecilia hej då å vi andra begav oss in till stan för å köpa en blombukett eftersom vi kom på att LILLA Ronja tar studenten. Hon som alltid vart så liten för oss hehe. Köpte en blå rosbukett :) Sen gick vi bort till Taserud å ställde oss med hennes pappa för att vi inte skulle missa henne då hon inte visste att vi skulle komma :) Hon kom och vi pratade lite innan hon sprang iväg för att åka en fin bil som hette Rosa haha :) Alex och brorsan kom dit oxå. Brorsan hade några ex som han skulle lämna rosor till bland annat ronja haha. Alex hade ingen mer å ge ros till å hade en över så jag fick den. Men efter typ två minuter såg han en kille som tog studenten som han kände så han tog tillbaka rosen :( Sen drog jag, Alex, Linda, Brorsan å Liam bort från skolan. Linda hittade en älg på pinne på backen så hon tog upp den å gav den till Liam. Det tyckte han var kul. Killarna orkade inte gå så dom väntade utanför skolan medan vi gick till torget å tog en varsin glass. Liam dansade till bilarna som spelade musik å han skrek wow å pekade på vissa bilar. Linda tyckte han var duktig som bara pekade på fina bilar :) När vi precis ätit upp ringer mamma å säger att hon ska lämna bilbarnstolen så vi fick gå hem till mig. Liam ville inte slitas från mormor som hade bråttom så han slängde sig på asfalten å skrek som han alltid gör när det är synd om honom för att han inte får som han vill :) Vi gick upp och satt å funderade på vad vi skulle ha för mat. Så kom vi fram till att tacos är ju aldrig fel. Gick ner på konsum å handlade å sen hem. Linda fixade maten medan jag diskade. Och Liam slängde ut nappen från balkongen TVÅ gånger. Ja en riktig liten buse. Å så skulle han ha ut sin bil på balkongen å när han skulle in med den så välte han baklänges å slog i bakhuvudet i betonggolvet. Han var ledsen ett tag men var ingen större skada skedd då heller. Maten blev färdig å vi käkade. Så utbrister Linda är klockan redan sååå mycket? Klockan var 18. Halv sju la jag Liam och han somnade typ direkt tror jag. Vi har gått över 1 MIL idag. Gissa om vi var slut :p Linda gick strax senare å jag har suttit å laddat ner SKITBRA musik. :D Jag är verkligen HELSÅLD. Fast nu tänker jag på Lindas funderingar varje gång jag lyssnar på låten.. hehe :) Sen åt jag jordgubbar å det var verkligen supergott :) Nu ska jag gå å lägga mig så får vi se vad jag hittar på för kul i morgon :) Snart är det lördag och då ska jag vara med Linda igen :D hihihihi







Ser ni vad arg Liam ser ut i bakgrunden :D






Liam är snabb :D

Grattis Ronja :D

Glass är alltid gott :)
Postat av: Elisabeth

Härligt tjejer! :)

Kommenterat -  Datum: 2010-06-11 Klockan: 09:26:37    
Postat av: Linda

Haha roligt att ja satte igång dina tankar :P mysigt hade vi, å mysigt ska vi ha :D

Kommenterat -  Datum: 2010-06-11 Klockan: 13:26:06     URL: http://www.grodislinda.blogspot.com
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?