Lördagen

2010-06-06
23:42:29
På lördagen gick vi upp klockan 8. Så var det sagt iaf :) Jag skickade sms till syrran å frågade om vi skulle gå upp å hon sa ja. Men så tog det 16 minuter för mig att gå upp å jag tänkte att nu undrar dom väl snart var jag håller hus. Men nej det gjorde dom inte för dom gick upp 4 minuter efter mig =) haha. Vi började dagen med att äta frukost i förtältet. Mysigt värre. vid nio åkte vi till Nossebro och det var väldigt lång kö. Christian hade aldrig vart på power meet i Nossebro så han hade räknat med få bilar och att det skulle ta typ 10 minuter att kolla igenom alla å sen kunde vi åka. Men eftersom sollebrunn inte har nått systembolag så åkte vi till Nossebros systembolag först å medan vi stod där på parkeringen å väntade på att det skulle öppna så såg vi alla amerikanare som åkte förbi. Å det var många så frågade syrran tror du fortfarande att det inte kommer några bilar? och han sa att han nog felbedömt det lite :) Vi kom in på systemet å handlade de vi skulle ha så åkte vi till Power meet. Å det var bra mycket större än jag minns men har ju trots allt inte vart där på 10 år. Vi fick ingen sådan där power meet nål så jag och syrran blev väldigt besvikna. Men så tänkte vi att man kanske skulle köpa dom någonstans. Så vi kollade på lite bilar på väg till marknaden. Där handlade både Christian å Milli. Jag var inte så sugen på att handla nått direkt. Vi mötte mammas exman så vi stod å pratade med han en stund å gick sen vidare. Kollade på bilar, bilar, bilar, bilar och när klockan var två hade vi väl typ sett allt kändes det som å började fundera på att åka hem. Men jag och Milli ville se dom som skulle burna klockan tre så vi satte oss i bilen å softade ist. I bilen satt jag och tänkte på min underbara son å kom på att jag nog trots allt ville köpa t-shirten som vi tittade på innan som jag var sugen på att köpa men tänkte att det var billigare i något annat stånd. Men det fanns inte på fler ställen. Så när vi suttit där en kvart typ så sa jag att jag nog ville gå å köpa t-shirten och det tyckte både Milli och Christian att jag skulle göra för då skulle Liam bli så glad. Det var en t-shirt med traktor på fram å bak stod det TRAKTOR FÖRARE :D Å när vi var vid marknaden så var ju dom tvugna att gå ett varv till och dom hittade massa mer saker att köpa :) Och sen tittade vi lite mer på bilar. Och eftersom vi inte hittat dom där nålarna vi så gärna ville ha så gick vi å frågade en men hon sa att dom isf var slut å att vi skulle fråga i entren. I första sa dom att dom var slut men att den andra entren kanske hade kvar. Så vi gick bort till den och dom hade tre kvar. Jag och Milli fick en varsin :) Men så kom det en snubbe å tog den tredje så Christian fick ingen men han sa att det inte var så viktigt. Och klockan tre ställde vi oss vid planen där burnout tävlingen skulle vara. För en gångs skull fick jag och milli bra platser :) eftersom vi är så korta brukar vi inte se nått men nu stod vi alltså längst fram ;) Men så var klockan tre när dom började sopa banan. Å den var halv fyra när dom började koppla ljudet å vi var mest irriterade på att dom inte kunde fixat det tidigare. Men så blev klockan fyra och då tyckte dom att det var dags att börja. Vissa hade ju inget där å göra medan andra hade det. Men domarna tog skitbeslut :( Många smällde däcken men en snygging gjorde mer än så :) hans bil började koka och den fick dom rulla ut =) Han hade kommit tvåa två gånger men nu kom han trea. När Christian pratade med en kompis så sa han att han skulle åak ner hit nästa år med för det var så stort :) Innan vi åkte ner till Sollebrunn så frågade jag om vi skulle ha Christians cab eller den svarta. Vi skulle ha den svarta för den var pålitlig vilket caben inte var. Klockan var typ kvart i fem när vi skulle åka hem och Christians bil stratade inte. Ni vet den svarta PÅLITLIGA bilen. iaf så startade den på typ tredje försöker å Christian skrattade å sa haha nu blev ni allt rädda va? Då försökte han intala oss att han gjorde det på skämt. Men det fick vi snart veta att han INTE gjorde. Vi kom ut ur området. Vi är i en bilkö eftersom typ alla åkte samtidigt. Så kommer vi en bit å i en korsning så dör bilen. Jag och Milli började ju genast säga till Christian att skärpa sig för det var pinsamt. Men han fick inte start på bilen. Å eftersom bilen fortsatte rulla så blinkade han in på en parkeringsficka som blev ledig precis framför oss å poff sa det så stod bilen stilla. Christian sa att det var nog bränslefiltret eller nått sånt å var får man tag på det? jag å Milli hade ju ingen aning så han skrattade å sa att det låg ett i handsfacket. Så han fick det å skulle gå ut å byta. Han bytte å såg fundersam ut. Så jag frågade om det inte var det som var felet å nej det var ju inte det. Men han visste vad felet var å han fixade det. var nått med att motorn fick för mycket bensin. Så efter ett 10 minutersstopp så var vi på väg till hultet igen.














När vi kom fram började vi grilla kotletter och göra potatisgratäng. Det var gott :) Jag och Milli har blivit brända. Jag hade en spaghettibandsklänning så jag brände mina axlar och bröst. Jag som är så känslig för solen. Det gör ont :( Efter maten låg vi alla tre i husvagnssängen å gottade oss. Dom låg där när jag kom tillbaka från en tur i huset så jag la mej bredvid syrran :) Vid åtta åkte vi till Sollebrunn och hämtade upp Therese och Nettan å så åkte vi till Lidköping på cruising. Christian sa till Therese och Nettan att dom inte behövde smälla igen dörrarna uatn att dom inte ens behövde ta i. Okej vi förstår sa Therese och PANG lät det i Nettans dörr och PANG sa det i Thereses dörr. Jisses vad vi skrattade. Therese sa att hon inte ens tog i :) Efter typ 1,5 varv insåg vi att det skulle ta evigheter så vi parkerade bilen å gick och satte oss på torget ist. Satt å kollade på alla snygga och mindre snygga bilar som åkte å cruisa. Sen behövde jag ha tag på en toalett och Nettan ville ha korv. Så vi tre gick ett varv i lidköping för att leta upp dessa. Å vi gick så länge å letade efter en toa eller ett bra ställe å kissa på att både Therese och Nettan oxå behövde gå. Efter typ 20 min hittade vi ett ställe. Mitt på en parkering på en bakgård. Nöden har ingen lag väl? =) Men ett korvställe hittade vi inte. Så vi gick tillbaka till parkbänken där Christian och Milli satt å mös. Å strax efter ser vi att Peter åker förbi med sin bil å dom är 3 som sitter i bagaget. Han får syn på oss och vinkar å tjoar. Ja så är man ju inte van att se sin lillebror iaf. Visst han är väl typ 20 eller nått men man har ju ändå aldrig sett honom full. Sen bestämde vi oss för att ta ett varv med bilen och då såg vi att polisen stoppat Peter så syrran skickade sms och senare ringde han upp. Då hade tre stycken fått 500 kr i böter för att dom satt i bagaget och chauffören då som haft körkort någon dag bara. Men Peter var inte en av dom som fick böter. Åkte mot Sollebrunn och släppte av Therese och Nettan och halv två typ så var vi tillbaka på hultet å då var vi aströtta. Somnade direkt jag la mig typ.


Therese


Nettan
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?