18 Juni Andra dagen

2010-06-25
14:30:21
Det var till att gå upp vid nio typ å göra oss i ordning. Sen mötte vi upp dom andra och gick ner till vattnet. Därifrån fick man ta båten över till andra sidan å gå på en lång bro och sen var man framme vid stranden. Vi solade och tog ett dopp i havet. Jag, Milli och Kristina låg kvar å sola medan Erica var ute å gick på stranden och dom andra satt i strandhuset och kollade på fotboll. jag och Milli skulle köpa glass så bad jag om en twister å då sa dom att det var slut så jag valde en annan ist. Då gick hon och hämtade en twister och den andra glassen. Så jag fick ju snällt förklara att då ville jag ha twistern. Så efter lite tjat fattade dom att jag bara skulle ha en glass. Så skulle Milli köpa en magnum gold å då gick hon och hämtad en PLUS glassen hon försökte ge mig. Milli fick förklara att hon skulle ju oxå bara ha en glass. Så bra på engelska var dom nog inte :p När vi ätit upp glassen bestämde vi oss för att åka över till land igen och kika lite i affärer. Bara jag och syrran alltså. Fanns inte så många affärer i Cabanas å dom som fanns sålde typ samma sak. Men var ändå lite kul att kolla. Sen gick vi till lägenheten å blev glada och bestämde oss för att ta ett dopp i poolen. Men precis när vi rundade hörnet hörde vi någon som skrek Milli. Så vi gick tillbaka å mötte Erica och Annelie som ville komma in. Släppte in dom och gick till poolen. Men var sååå kallt så vi doppade fötterna och gick tillbaka till lägenheten. När alla var färdiga gick vi till en restaurang å käkade lite lunch. Jag tog en hamburgare på portugiskt vis. Hade ingen aning om vad det var men det fick man ju snabbt se. Var en stor tjock röd köttbit med massa lök, sallad och tomat. Och över köttet låg ett stekt ägg. ja gott var det iaf inte. Men pommstripsen var iaf goda :D Milli tog samma sak å tyckte inte heller det var gott. Dom två andra tog en sallade med världens största tomater tror jag haha... När vi ätit färdigt gick vi och handlade på en matbutik och sen till en köttbutik å köpte lite kalkon. Han frågade hur mycket vi skulle ha å Erica svarade att han kunde ta hela biten han höll i. Han tittade på biten till oss fyra och sen på biten igen. Skakade på huvudet å började stycka den i bitar som vi bett om. När vi kom ut tyckte vi det var väldigt kul att han gjort så. Han funderade väl på hur hungriga vi var som bett om så mycket kött haha. Kom tillbaka "hem" och satte oss å latade oss lite. Sen somnade tre å jag satt å löste korsord. När dom vaknade skulle vi gå till affären å köpa glass eftersom vi glömde det. Annelie ville inte med eftersom vi bara skulle köpa glass så lämnade henne hemma. Vi ville hitta en ny mataffär så vi gick en bit å hittade en som var stängd. Fortsatte gå å kom in i värsta fina området. När vi gått runt hela det området kom vi ut vid affären igen så vi gick en annan väg å vi hittade en till stängd butik. Så efter 1,5 timme gick vi till våran vanliga butik å köpte glass å så kom vi hem. Annelie står och skalar potatis så säger hon vart har ni vart? Ni har vart borta i typ två timmar och Sara har ringt å dom kommer vid nio. Då fick ju vi lite panik å alla slängde sig på maten. Vid nio när dom andra 5 kom så hade vi inte ens stoppat in potatisgratängen. Vi blandade bålen å dom satt på grillterassen och roade sig själva medan vi gjorde mat. Tog så lång tid med maten att den inte blev färdig förrän typ halv tolv. var Kristina som tog över grillen till sist å sa att vi andra skulle äta eftersom alla andra redan ätit upp. Sen gjorde vi efterrätt glass med grillad annanas, grillade jordgubbar och grillade bananer med choklad. vid två typ så gick dom sista hem å vi kunde gå och lägga oss. Dom blev iaf väldigt impade av våran fina middag :)

Tror förresten att det var idag vi såg fiskarna oxå? :) Vi går förbi ett hus med kläder som hänger på tork bredvid ytterdörren. men det är inte bara kläder dom torkar utan det hänger även rensade fiskar på tork så milli skulle absolut stanna och ta kort på det. jag och Erica skojar om att akta så dom inte kommer ut å så säger milli schh fönstret är öppet så var tysta så dom inte kommer ut. Precis när hon sagt det så öppnas ytterdörren. Jag och erica typ flög iväg å Milli springer efter. Vi frågade varför hon tog så lång tid på sig å hon svarade att hon hade tryckt på kanppen så hon var tvungen å vänta på att kortet skulle bli taget innan hon sprang. Jisses vad vi skrattade :D


Annelie rättar till handduken. Ser du vad det är på den Linda? =)

Sara, Stina och Kristina väntar snällt på mat :)

Kristina, Renate och Johanna äter efterrätten :)
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?