17 Juni Resan börjar :p

2010-06-24
20:50:44
Klockan 5 på torsdag morgon började resan. Syrran, Annelie och Erica kom och hämtade upp mig strax efter 5.
Alla var rätt trötta och ingen visste vägen. Så Milli hade lånat Christians GPS och det gick ju bra i början iaf. Men sen dog han 3 gånger innan vi ens kommit till Årjäng så vi hade lite gissningslekar på vilken väg vi skulle ta ibland. Sen vaknade GPSen till liv igen å man kunde följa den en bit till. Sen hade dom byggt nya vägar på vissa ställen så då visade GPSen att vi inte åkte på en väg å att vi skulle svänga in i bergsväggen osv så lite gissningslek där med alltså. När vi körde fel så stannade vi på en bensinmack å ni som vet hur jag är när jag är trött kan nog förstå att jag tyckte det här var kul. Syrran och Annelie gick in och frågade efter vägen och på väg in så HALKAR Annelie å håller på att ramla men hon lyckas undvika det. Milli står en bit framför henne och försöker hålla sig för skratt innan hon böjer sig i en skrattattack. Jag kan ju säga att jag satt å gapflabba åt Annelie redan när hon började halka å jag satt å skratta halvvägs till flygplatsen typ. Erica satt oxå å skrattade. Frågade vad hon halkade på å jag svarade att jag inte såg något så hon halkade väl på asfalten eller nått. Så kommer dom tillbaka å vi frågade vad hon halkade på. Hon hade halkat på en oljefläck. Så hade hon sagt till Milli att hon aldrig någonsin halkat på en oljefläck förr och Milli hade svarat nej men Norge har ju bra olja det gjorde ju inte min skrattattack mindre precis :) Och i tullen blev Milli så stressad av vilken sida hon skulle på att hon missade fartguppet. Alltså jag lovar, jag och Erica flög ur sätena alltså haha. Å längre bort stod det tre gubbar bakom en lastbil å skrattade. Dom hörde nog när vi landade för det smällde i hela norge :) Andra guppet såg hon så den smög vi över :) Kom fram till Rygge flygplats å parkerade. Den billiga parkeringen var inte ledig så fick ta den dyra å ingen visste hur det funkaade med biljett så vi bara ställde bilen där och gick in till flygplatsen. Dom satt å åt frukost å sen klockan 9 mötte vi upp Renate och Johanna som kom med buss. Checkade in bagaget. Ericka och Milli delade på ett bagage å jag hade mina stövlar, hygienartiklar och handduk där i. Den vägde 16,2 kilo så hon i kassan sa att dom sträckte sig till 15,9 så vi flyttade över 300 gram till Annelies väska och sen checkade vi in väskorna och gick igenom säkerhetskontrollen. Jag kom in ;) På flyget så låg alla och sov typ. Jag sov 20 minuter under den sista timmen bara. Var så häftigt å flyga att jag inte kunde somna :) Landade i Faro vid 15 tiden portugisk tid. Hittade en taxi som tog alla sex tjejer å gav han kartan på vart vi skulle. Vi hade ju ingen aning om vart det låg eller hur det såg ut osv. Taxi chaufören visste inte heller vart det låg så han ringde samtal, stannade bilen å gick och frågade folk osv. Vi såg taxametern ticka å bara shit vad dyrt det blir. Men när han satte sig i bilen igen så stängde han av taxametern å fortsatte köra i typ 40 minuter till runt å runt för å leta. Och sara som redan var i lägenheten svarade inte på telefon. Vi bestämde oss för att lämna taxin å gå ist. Alla gick ur bilen å tog sina väskor så väntade vi på taxigubben som var ute å letade. Han skulle bara fråga några till hela tiden. Till slut pekade han ut vilket håll det var som han fått veta av någon men mer än så visste ingen. Betalade taxigubben och gick längs vattnet. Då ringde Sara upp å vi möttes upp å gick hem till lägenheten som låg bara några 100 meter från där vi stått i en halvtimme typ. Sara, Kristina och Stina hade några sängar kvar i sin lägenhet å frågade hur vi ville bo. Renate å Johanna ville bo i Saras lägenhet å vi sa att det var okej. Medan dom gjorde sig hemmastadda där så visade Sara oss våran lägenhet som låg i ett annat hus. Jätte lyxig lägenhet. Vi kom dit vid halv sju så tog ju ett bra tag iaf. Vi började packa upp och se oss omkring på stan. Handlade lite mat på en matbutik vi hittat. På kvällen bjöd dom andra på grillat som vi satt å käkade. Sen blev det sängen direkt efter maten. En tidig säng alltså så trötta som vi var så la vi oss vid halv tolv typ.


Sara visa oss lägenheten

Annelie gör sig i ordning inför en tur på stan

Erica njöt av sin första portugiska glass

Milli, Erica och Sara kollar på när Annelie som är gäst gör maten :)
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?