Oj...

2010-07-16
13:30:47
Vad länge sedan jag skrev här.

I Lördags var jag, Liam, Linda och Ronja hos mamma en stund å fördrev tiden för vi skulle åka å bada så vi åkte dit för å hämta Liams solkräm. Men så berättade Tommys mamma att vi kunde bada i Edane så vi bestämde oss för att testa det. Kom dit å det var väldigt mysigt å vi badade alla fyra :) Liam var inte så förtjust i det men han skrek iaf inte. Var där tills klockan blev typ halv fem. Då åkte vi och testade Edanes nya pizzeria. Å det var gott och fint hade det blivit oxå. Sen åkte vi hem å jag och liam gick till konsum å köpte välling. 30 Liter välling för samma pris som jag fick 5 liter av hans förra välling för. Billigare med andra ord. Bra gjort :D


Ronja, Linda och Liam

Liam

Linda

I Söndags skickade Roland sms om han fick låna Liam några timmar så jag sa att det var okej. Han kom hit å hämtade honom på förmiddagen och jag passade på att sova :D Gock upp typ vid halv sex på kvällen. Då fick jag även sms från Roland som undrade om han fick ha Liam tills i morgon och jag säger ju inte nej ;) På kvällen gick jag till syrran och tittade på när hon gjorde brorsans tårta men gick hem vid elva.

I måndags skulle Liam till sin farmor bestämt sen länge. Så hon frågade om det var okej å hämta honom hos Roland å det var de ju men då hade inte Liam några grejer med men det var lugnt för det hade hon :) Så jag var barnledig tills på torsdagen. Åkte med Milli och Christian till Edane för att fira brorsan. Alla frågade efter Liam dom är nog inte vana vid att jag åker på kalas utan Liam. Brorsan blev iaf nöjd med tårtan som syrran gjort i 14 timmar :) Tommy, Gudrun, Mamma, Chrille, Dennis, Marie, Christian, Jag och Milli var där. Chrille skulle pierca Dennis i ögonbrynet igen för han ville det. Men när Chrille skulle börja så gjorde Dennis allt för att kämpa emot för han var tydligen väldigt feg :P Men efter mycket bråk så vann Chrille å Dennis fick sitt hål :p Åkte hem å såg på film, film å massa film :D


Chrilles tårta

I Onsdags fick jag sms av en kompis från skolan som bor i göteborg. Charlotte är här under festivalen och jobbar så hon ville umgås å jag säger ju inte nej :=) Satt på torget ett tag å spanade ut över det lilla liv som fanns. Sen gick vi till lekhörnan å hämtade mina bilder och en tidning som hade kommit till mamma å sen till Svarta Oliver för att Charlotte skulle äta. Efteråt gick vi hem till mig och vi kom på att Charlotte aldrig åkt ett "varv" så jag var tvungen ayy dra med henne ut på ett. Hörde med Samo å det fixade sig. Så kom Linda hem till mig innan så vi tre fick bli med Samo och Reidar på ett varv å sen släppte vi av Charlotte hos Cecilia och Jag och Linda blev avsläppta hos mig för att göra oss i ordning för festen hos Magnus som vi kom på bara sådär att vi skulle på :D Inte varje dag man super på en onsdag men är man barnledig får man passa på :) Vi hade skitkul verkligen. Sjur var Dj å Magnus hade satt upp partytält å grejer så det blev väldigt mycket dans :) Jag och Linda gick hemåt efter att Magnus däckat så var hemma vid fyra typ :P


Charlotte på svarta Oliver

Charlotte

Linda :)

Linda

Jag

Sjur dansar på "bordet"

Magnus var trött :)

Linda och Samo

Samo har hittat nått han gillar :)

Linda och Magnus

Sjur, Linda och Anders :)

Johannes och Linda

Erik, Samo och Magnus

Jag och Sjur

Jag och Linda :D

I Torsdags var det att gå upp tidigt för att bli med Linda till Brunskog på underredsbehandling av bilen. Vi var lite stressade men var där två minuter innan hennes tid. Han höll på med en bil redan så vi stod å snackade lite med han som ägde bilen och sen typ 30 minuter senare tog han Lindas bil. Sen fick Linda köra bilen i gåfart på grusväg så kändes som en evighet innan vi väl kom ut på asfalt :) Åkte å handlade lite mjölk och smör så åkte vi till Linda å åt varma smörgåsar. Det var så gott så :) Sen gick jag hem för att ta emot Liam. Satt å höll på å sätta in dom sista bilderna i Fredriks album när dom kom. Så Siv å Carl fick vänta tills det var färdigt. Hon berättade att Liam spytt under natten men var inget som märktes när han kom hem då han var sitt gamla vanliga vilda jag. När dom åkte så la jag Liam och skulle sova själv när syrran skickade sms å frågade om jag ville ha besök så jag svarade visst när? Snart skrev hon då. 1,5 timme senare kom hon.. Då hade Liam precis vaknat med 40.1 graders feber och jag hade kunnat sova..... Liam var rätt seg å låg mest i famnen. Sen åkte dom och Linda kom :) Vi kollade på en film å sen ville vi dra ihop lite folk å spela kubb men ingen ville vara med så Linda åkte å hämtade brorsan så satt vi å kollade på två filmer till. Mitt i första filmen så kom Milli å Sara. Milli JÄTTEFULL!!! Nej hon var nykter sa hon. Eller hur!? Sara gick och vi lämnade Milli i hallen å kollade klart på filmen. Då kommer Milli å slänger sig ner i sängen hon med så vi låg 4 pers i min lilla säng å kollade på film. Efter en evighet kändes det som så kom Christian ÄNTLIGEN och hämtade Milli och då var klockan inte ens tolv. Strax efter somnade Liam om igen. Han hade vaknat vid tio typ å ville inte somna om :) Linda och Chrille åkte hem vid två och jag gick och La mig :D

Linda kör in till underredsbehandlingen

Linda blir glad av att få göra mat till mig :D

Syrran satt i Liams barnstol

Linda var road av händelsen :P

Fredag idag och jag å Liam tänkte gå med Linda till hennes optiker hehe. Sen vid fyra kommer Alva och Ida igen. Funderar på att fråga Linda om hon vill sitta å passa dom tre barnen medan jag handlar eller om hon vill bli med kanske :p Annars är det nog rätt lugnt idag :)

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?