Barnpassning

2010-07-08
23:48:29
Japp igår var jag och Liam ute å gick. Eller ja han åkte barnvagn den lata jäveln ;) Vi gick ner till palmviken och handlade lite å så gick vi hem. Liam sov middag när Malin och Jonte kom och lämnade Alva och Ida. Efter ett tag gick Alva in och väckte Liam. Han blev inte arg för det. Han blev jätteglad :) Sen var det mycket skrik å gnäll från dom stora barnen när dom inte fick som dom ville eller den andra hade just den bilen den andra ville ha :p Alva fick mitt dvdställ över sig när jag bäddade i ordning hennes säng. Men det gick bra som tur var. Jag la barnen klockan 19 å kors i taket alva grät bara tio minuter typ. Sen tänkte jag att jag får nog gå in å kolla vad hon sysslar med. Men hon låg å stensov å klockan som bara var 19.24 det har aldrig hänt här :) Liam däremot somnade inte förrän 21.30. Ida somnade vid 20. sen vaknade hon till lite vid 23 men sen sov hon vidare. Så det var en riktigt bra natt. Förutom att jag inte kunde somna som vanligt. Har en period igen då jag har svårt att somna oavsett hur trött jag är.

Idag var det till att gå upp tidigt. Ni förstår det tar tid å klä på tre ungar. Oj oj oj vilken tid det tar :) Vi gick upp halv åtta iaf. Liam var det som väckte hela huset med sina ekande sparkar mot sängbotten. kvart över 8 var alla färdiga å vi började gå mot verkstaden. Jag tog inte barnvagnen eftersom jag misstänkte att den inte skulle få plats i hissen man vågar ju inte chansa riktigt haha. Önskar dock att jag hade chansat :p Jag hade Ida i bärselen och höll Liam i handen. Alva däremot vägrade hålla mig eller Liam i handen trots att han försökte ta hennes hand några gånger. Så jag fick ju liksom gå i samma takt som Alva för att hon inte skulle kunna gå ut till vägen. Men hon är väldigt kass på att lyssna. Säger man till Liam att stanna så stannar han. Säger man till Alva att stanna så fortsätter hon gå å det är rätt jobbigt att hålla två ungar i schak på en trottoar när det kommer bilar. Jag börjar förstå varför det finns barnvagnar. Kom upp till BVC kvart i 9. Så kom min BVC tant ut å sa oj vad du förökat dig. Liam hade blivit kallad till en extrakontroll pga hans vikt. Men hon var inte ett dugg orolig längre sa hon. Han vägde 12.655g Hon var orolig sist för att Liams kurva går rätt upp men nu har den tydligen planat ut sig så nu ska vi inte dit förrän om 8 månader. När vi gick ut kom en annan BVC tant å sa oj här fick du dom tätt tripp trapp trull så jag svarade ja det blev väldigt tätt då det bara skiljer två månader på dom å då skrattade hon å sa jaha bara en som är din hehe :D Sen började resan hem. Alva var värre än vanligt. När vi gick över vägen så gick alva inte rakt utan hon gick rätt ner å jag försökte locka henne med mig men funkade inte så jag bad Liam gå över å stanna medan jag gick efter Alva å typ fick dra henne över vägen. Liam stod där på trottoaren å kollade på. Bara inte han börjar bete sig som Alva gör. Då kan det bli lite jobbigt. När vi närmade oss backen så höll Alva mig i handen så då gick det bra att gå över den stora vägen. När vi kom till backen släppte Liam handen å sprang iväg före men Alva höll kvar handen. Kom in å alla tre barnen somnade. Så jag tänkte att jag oxå kunde sova. Men tydligen inte för precis när jag håller på att slummra in så vaknar Ida. Å när Ida fått mat så vaknade Liam å Alva. Så var bara ta upp ungarna å ge dom smörgås. Å så var det dags för lekar igen. Någon som ger mig en sak å säger tack.Den andra kommer å tar saken från mig å säger tack så håller det på så. Å jag tog upp Liams gamla babygym och gåstol så att Ida har något att göra när hon är här. barnen skulle bli hämtade efter att Malin slutat jobba så halv fem. Men så ringde Jonte redan vid två å frågade om ahn kunde hämta dom så han kom å hämtade barnen. Så jag och Liam gick å la oss. Vilket var lite dumt gjort. När jag är så trött som jag var så ska man INTE gå å lägga sige ne liten stund. Jag vaknade av Liam klockan sju. Då fick jag lite dåligt samvete så jag satt å gosade med Liam, gav han risifrutti till smörgåsen, en glass å sen kollade vi på film ihop. En otroligt dålig rysare. Den var bara 1 timme å 14 minuter lång men jag ahr sett på den i tre dagar så då är det illa. Vid 23 ville Liam lägga sig å jag tänkte att det nog var lite tidigt men han somnade nästan direkt :) Så nu skaj ag snart gå å banka mig till sömns men det märks väl hur det går kan jag tänka mig.

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?