Fullt hus i helgen =)

2010-08-16
14:21:59
Fick virus på min dator så har inte haft dator på flera dager. Men i lördags kväll fick jag tillbaka den :)

I fredags klockan 16 så kom Malin å lämnade Alva och Ida. Liam å Alva började ju genast att leka å ha sig. Klockan 19.30 så la jag alla tre barnen. Det tog ett tag innan dom somnade. När alla väl somnat skulle jag gå å lägga mig men då vaknade Ida. När jag fått henne att somna om vaknade Liam. Liam väckte Alva å så höll natten på.

Lördag så var det morgon klockan 6 här i huset. Tre glada ungar som springer omkring å så jag då som tyckte lite synd om mig själv.. Liam som inte är van att vara uppe så tidigt somnade om vid 10. Jag och Alva bakade en sockerkaka å Ida försökte ställa sig upp. Hon har blivit så stor å kan så mycket nu mot när jag passade henne första gången :) När Liam vaknade fick han smaka på våran nybakade sockerkaka å det tyckte han var mums :D Sen gjorde jag och Liam pannkakssmet å medan jag stekte så satte jag på teletubbies åt dom så dom satt där å glodde tills hungern gjorde sig påmind å dom kom å hängde i mina ben ist. Efter maten gick vi ut till lekparken där alla barn lekte med Ida å tyckte hon var så söt å go. Förutom Liam å Alva som hellre åkte rutchkana :) När vi gick in vid halv sju för att göra barnen i ordning för sängen så kom mamma och Tommy med min dator :) Tommy installerade lite på min data å mamma lekte med barnen sen åkte dom hem. Barnen somnade ganska fort denna natten men även denna natten vaknade Liam vid två typ å väckte Alva. Alva somnade om direkt å Liam somnade efter en halvtimme. Så jag gick å la mig.


Söndag så var det morgon igen klockan 6. Att dom orkar. Barnen har uppenbarligen mer energi än vad jag har :) satt å åt frukost klockan åtta å både Liam å alva tyckte att dom skulle ha mer än ett ägg var så dom försökte ta mitt ägg. Busiga ungar :p Skulle bli av med barnen klockan ett men så kom Malin redna vid 11 å hämtade dom :) Jag och Liam slängde oss i säng vid halv tolv. Sen ringde mamma å väckte mig vid halv fyra å frågade om jag skulle bort till Hanna å om jag isf ville åka med dom. Så jag sa att jag kunde åka med dom. Gick upp å väckte Liam å gjorde i ordning honom så gick vi ut å väntade på mamma och Tommy. Åkte bort till Hanna å Tommy å Christian fixade mammas bil å jag, Liam å mamma gick in till Hanna. Där var Jonte med Alva och Ida å så Karin med Elias så var fullt hus när Xandro fyllde 3 år :) Lillasyster Tolia var trött å arg :) Efter ett tag åkte alla så var det bara vi kvar som satt å mumsade i oss god tårta :) Liam snodde mammas tårta mest hela tiden. Ett litet kakmonster min son :p Efter 1,5 timme ungefär så åkte vi hem igen. Mamma glömde av mig å körde förbi så jag å tommy protestera så hon fick köra hem bakvägen. Min mamma har inte världens bästa minne :) Vi åt lite kvällsmat å så stoppade jag min trötta son i säng redan halv sju. Han somnade vid sju. Jag kollade på datorn lite å kunde knappt hålla uppe ögonen så jag gick å la mig 19.45.



Måndag så vaknade jag 09.20 så gissa om jag behövde sova ut. Går ut i köket å diskar å så ser jag i ögonvrån att det rör sig massa på golvet men tänkte att jag nog inte var riktigt vaken än. Men när disken var diskad så var jag tvungen å kolla på livet på golvet å jo visst rörde det sig allt. Massa myror som kryllar omkring. Jag dödade typ allihopa med en glasskartong å Liam såg vad jag gjorde så han skulle ju oxå hjälpa till men han dödade ju ingen med sina mesiga slag :) Sen har det kryllat några till efter första attacken men nu har det vart tomt på myror i en timme så hoppas dom e döda allihopa. Kommer det fler nu så får jag ringa fastighetsskötaren å se om han kan fixa det. Vet inte vart myror kommer ifrån heller så.. Liam ligger å sover middag nu. Sen ska jag ta med han till affären å köpa färska frallor så får vi käka lite soppa idag. Å så får vi se om syrran kommer idag eller inte. Säkert inte. Minns inte när jag träffa henne senast. är nog snart dags å ringa henne å se om hon kan våran hemliga kod!... :)

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?