Första skolveckan :)

2010-08-30
21:43:06
Idag var det en vecka sen skolan började.. Jag har vart lite seg med uppdatering jag vet det :( Men på lektion idag lovade jag Madde en massa uppdatering för hon vill gärna läsa om mitt liv :D Och Milli jag kom på Madde med att kolla på din blogg så där såg hon tårtorna :) Nej ska försöka minnas vad jag gjort under veckan så blir ett långt inlägg...

Måndag:
Upp vid sju å gick å lämnade Liam på dagis. Fick sendrag i vaden å kunde knappt gå på benet men kom iaf fram 5 minuter för sent. Gick till bussen å kom till skolan. Mötte Madde vid skåpen för i år slår vi på stort å kör på skåp. Sen var det samling i gamla matsal, lunch å samling i gamla matsal igen. Var väldigt drygt faktiskt å vänta så mycket å man blev ju inte klok på schemat. Åkte hem vid två å hämtade Liam. Kom hem å såg på en film. Ingen barnfilm :) Sen fick vi gå å lägga oss tidigt.

Tisdag:
Gick upp halv sex. Kunde inte stödja på foten. Hade skitont å fortfarande sendrag men kom iaf iväg till dagiset även om det gick lite sakta. Kom till skolan å vi hade Matte å Engelska hela dagen. Matte första lektion och Engelska andra. Hade helst velat ha tvärtom men man kan ju inte få allt som man vill. Hämtade Liam å kom hem sent..

Onsdag:
Klockan sex väckte jag Liam å klädde på han. Precis när jag klätt på honom så spydde han så var bara ringa dagis å skolan. Vi sov bort halva dagen å satt sen å pusslade å lät som djur å jag vet inte allt han tyckte vi skulle göra.

Torsdag:
Mamma kom hit klockan sex på morgonen för att passa Liam för att jag inte skulle missa för mycket av skolan. Min underbara mamma :) Vi satt å åt nybakade kanelbullar som mamma köpt med sig å Liam var alldeles lycklig som fick mormor på besök :) Emma började i klassen.. Vi pratade i stort sett hela dagen i olika grupper å lärde känna varandra. Vi är 30 st i klassen så kommer bli mycket grupper så vi slipper trängas å då kanske de e bra att man känner alla :p Det var skönt att få hoppa av bussen hemma å gå hem å vara hemma 1 timme tidigare än om jag hämtat Liam :)

Fredag:
Fredagar kommer vi att vara lediga på OM det inte är något speciellt. Denna fredagen skulle vi egentligen åkt till Årjäng på dressin utflykt men det skulle regna så vi blev lediga :) Roland hämtade Liam klockan 10 å jag promenerade bort till syrran för å planera hur Liams tårta skulle se ut å så.. Sen promenerade jag hem igen för Tommys mamma Gudrun skulle hämta mig å mamma sa att hon brukar vara tidig så jag skulle vara ute till fem i tolv. Men när jag kom gående tio i så stod hon redan där. Hon blev lite paff när hon såg att jag kom bakom henne å frågade om jag inte bodde där å pekade framåt så jag sa att jag vart hos syrran å då sa hon men jag kunde ju hämtat dig där.. hehe.. Vi åkte till mamma å dom vuxna tog sig lite kaffe medan jag såg på tv. Sen åkte vi 4 vidare till karlstad. Började på IKEA. Å där kunde jag inte bestämma mig för vad jag skulle ge Liam i present för jag har velat ge han bord å stolar sen han föddes men tyckte inte jag hade råd med allt jag ville ha så Gudrun sa att hon kunde köpa en pall till honom å så sa mamma att hon kunde köpa en pall till Liam så jag köpte ett bord. så nu har jag lite till honom iaf även om det inte är alla stolar å pallar ÄN :) Köpte 4 glas oxå. Kom ganska billigt undan på IKEA :D åkte vidare till Bergvik där vi åt lite behövlig mat å sen storhandlade jag. Det var skönt men otroligt dyrt. Eller ja det gick "bara" på 2100 å det var inte så farligt mot vad jag trodde det skulle gå på. Tommy tyckte det var jobbigt sa att jag skulle skynda mig å sluta kolla på allt å jag vet inte allt :) men tog ju bara 1,5 timme i affären. Har inte storhandlat på flera månader så när salt å mjöl å sånt börjar ta slut ja då är det dags att fylla på kylskåp, frys å skafferi :) Sista anhalten var Biltema å där kunde jga inte hålla mig. var tvungen att köpa lite mera till Liam :) Sen åkte vi hem. Gudrun tyckte det var en väldigt kul dag berättade hon för oss å de är ju kul att folk gillar att umgås med mig ;) Släppte av mamma å tommy hos mamma å stod å snackade lite med brorsan å Camilla innan vi åkte vidare hem. Så fort jag kom hem packade jag upp allt å så fort jag lagt in sista saken så gick jag ut å åkte med Linda till konsum där vi handlade lite mera (A) Kom hem å gjorde lite tacos mys å såg på film. Dålig film å ganska äcklig... Sen åkte Linda hem å jag la mig :D
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?