Bamdambaradada

2010-08-30
22:21:04
Idag gick jag upp halv sex å tio minuter över sex knackade det så försiktigt på dörren. Utanför stod brorsan. Han har "jobbat" natt på verken så han ska vara här denna veckan å ta upp min soffa å käka upp min mat. eller ja han borde äta. Men han är så väluppfostrad att han inte tar mat utan att fråga om lov först å han hade glömt mobilen i mammas bil så när jag kom hem å sa till han att du får äta vet du så sa han jaja men ändå ;) Jag gick samma tid som vanligt i morse men kom ändå 10 minuter för tidigt til ldagis. Jag fattar inte. Går jag lugnt och försiktigt som idag då kommer jag i tid. Men stressar jag då kommerj ga fem minuter för sent. Shit alltså.. Å så skulle jag fylla på mitt periodkort idag men kom på att jag glömt plånboken hemma så var ju bara ta en smsbiljett.. Idag var vi i två olika grupper. Min grupp började i datasalen med Hans. Vi bytte lösenord på våran inloggning till datorn, kollade hur windows 7 funkade å lite sånna lätta saker. Jag delade dator med Madde eftersom vi var ne för många å vi ändå var med om samma sak förra året i princip. Så var det dags för måndagsmötet å jag gillar ögongodis :) Sen efter mötet var vi i klassrummet å lyssnade på Bosse när han berättade hur vårat nya schema funkar å jag vet inte om vi blev så mycket klokare men märks väl när lektionerna drar igång på riktigt.. Sen hade vi lunch.. Och eftersom jag var ganska så trött idag var det mycket som var kul. bland annat att Malin stod å väntade på sin mat jättelänge. Så kändes det iaf när hon stod å stirrade på micron å fundera på om maten blev varm :D Jag vet att jag är knäpp :o :) Sen var det dags för datasalen med Hans igen. Nu lärde vi oss om det nya sociala nätverkandet som är ist för first class.. Spännande.. Jag kunde inte logga in så Hans fixade det å de visade sig att han inte lagt in mig eftersom jag redan var inlagd när han fixade det å sen dess så hade datorn spottat ut mig för att jag inte varit aktiv på 160 dagar eller vad det var så han la till mig igen å så funkade det :) Sen efter rasten var det dags för laptops lektion med Mats. Vi skulle söka på vårt namn på eniro, busstider på kollplatsen, bilar på blocket osv. Så den lektion gick åt till att söka upp information. Förr ville man inte ens att vi skulle ha tid med dator å nu ska allt handla om datorer.. Livet är allt bra komplicerat.. Åkte å hämtade Liam på dagis. Alla barn lekte ute utan Liam för han satt mellan två fröknar på bänken å kollade på :) Så gnällde han i ett... Gick ner å bestämde mig för att ta bussen hem. Liam satt så fint på trappan i 10 minuter å väntade på bussen. Satt tom i mitt knä några minuter. Hör inte till vanligheten :) Sen satt han still i bussen oxå å de är med ganska ovanligt. Kom hem å möttes av brorsan. Inte alltid jag komemr hem till nått. Vi gick ner till konsum för att köpa krossade tomater å jag kollade att jag hade ost. Å så kom vi hem å gjorde pizza så tog osten slut på halva så vi gick ner till affären igen. När vi kom hem stod mamma å Tommy å tyckte vi kunde svara itelefon å min låg ju hemma så visste inte att dom ringt mig 7 gånger :D Dom kom med en kökssoffa och en ny tv. Jag hade ne tv på 20-21 tum som mamma skaffa när Milli föddes å nu fick jag en 42 tum. gissa om den kändes enorm :) Jag, brorsan och Liam käkade min pizza. Den var inte riktigt färdig när jag tog ut den så sa till brorsan att sätta in den igen å sätta på ugnen å han sa ja. Efter 5 minuter frågade jag om det började bli färdigt å går ut å kollar i köket. Ja då har ju brorsan inte satt på ugnen :) Till slut fick vi mat iaf. Liam la jag han somnade direkt å brorsan gick vidare till "jobbet". Nu ska jag gå och lägga mig och sova och i morgon bitti komemr brorsan igen.. Vi ska åka till Årjäng på skolresa så förhoppningsvis blire väl lite bilder därifrån ;)

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?