Tänkte på Linda :)

2010-04-27
11:19:14
Igår låg jag och läste ett inlägg i veckans NU och hittade ett inlägg som Linda kunde ha skrivit :)
Så när du läst detta inlägget Linda så vet du att du är INTE ensam om grodor ;)


Hej Mama D!
Det här kanske är en konstig fråga, men jaja.
Jag ska flytta ihop med min kille, och vi ska bo i en rätt liten tvåa.
Problemet är att jag samlar på grodor i alla dess former - porslin, glas, servetter, ja, you name it.
Jag har två hyllor med de här sakerna, men min blivande sambo vill inte att de ska stå framme i vår nya lägenhet.
Jag kan inte bara ställa dem i källaren....
Vad ska jag göra?
Kram Sanna


Kära Sanna.
Är du vuxen?
Jag antar det eftersom du är påväg att flytta ihop med en man.
Om du är vuxen så kan du faktiskt inte samla på grodor.
Det är så infantilt så klockorna stannar.
Jag förstår din kille.
Han vill kunna ta hem folk utan att skämmas.
Om jag var ihop med någon som hade grodor liggandes framme överallt så skulle jag inte våga bjuda hem vänner eller affärsbekanta.
Dels för att det ger ett idiotiskt intryck och dels för att det faller utanför ramen för god smak.
Det är helt enkelt fult, banalt och kitschigt.
Sälj grodorna och tjäna pengar.
Det kan vara dags för någon ny stackars människa att ta över din samling och du behöver gå vidare i ditt liv och sluta se dig själv som ett barn.
Kram, Mama D


Men alla gillar dock uppenbarligen inte grodor :)

Postat av: jenny

Du får lägga in en bild på den nya vagnen, blir nyfiken på vad ni köpt för fin en. Finns ju så många fina att välja på. Själv försöker jag bestämma mig för vilken syskonvagn det ska bli.Men det är en djungel av vagnar, för och nackdelar med alla.

Kommenterat -  Datum: 2010-04-27 Klockan: 19:00:07    
Postat av: Linda

HAHA va gulligt :) Tur att jag inte e riktigt så illa. eller!? :P hehe

Kommenterat -  Datum: 2010-04-27 Klockan: 22:16:13     URL: http://www.grodislinda.blogspot.com
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?